واقعی شدن قیمت‌ها دلال‌ها را فراری داد/نیاز حمایت بیشتر دولت برای تامین لاستیک کامیون

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر روغن و پنچرگیران، واقعی شدن قیمت لاستیک را عاملی برای عدم تمایل دلالان به خرید و فروش این محصول اعلام کرد و گفت: در بخش لاستیک کامیون کمبودهایی داریم که نیازمند حمایت بیشتر دولت است.

محمدرضا آل سارا، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر روغن و پنچرگیران در گفتگو با خبرنگار تایرنیوز درباره مشکلات رانندگان تاکسی برای ثبت اطلاعات در سامانه و خرید لاستیک بیان کرد: در برخی موارد سامانه قطع و وصل می‌شود اما برای تامین لاستیک مشکلی نداریم.

وی افزود: هر کس لاستیک نگرفته است، می‌تواند به واحدهای صنفی مراجعه کرده و لاستیک دریافت کند زیرا اکنون تفاوت قیمتی بین لاستیک دولتی و آزاد وجود ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر روغن و پنچرگیران تاکید کرد: در حال حاضر لاستیک فراوان است و به هر کس که متقاضی است، لاستیک تحویل می‌شود.

وی یادآور شد: از نظر ما در حال حاضر در لاستیک سواری مشکلی نداریم و هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد. از زمانی که قیمت‌ها شروع به واقعی شدن کردند، دیگر دلال‌ها برای گرفتن لاستیک مراجعه نمی‌کنند.

آل سارا گفت: با همکاری که بین وزارت صمت، اتحادیه و سازمان بازرسی به‌وجود آمده است، نهایتا تصمیم گرفتند که قیمت‌های تایر واقعی شود، به همین دلیل دیگر دلال‌ها و واسطه‌ها تمایلی به خرید و فروش لاستیک ندارند.

وی ادامه داد: اما در برخی سایزها مثل لاستیک کامیونی نیاز به حمایت بیشتری از سوی دولت داریم. لاستیک‌های کامیونی توسط وارداتی‌ها تامین می‌شود و شاید در این سایز نیاز به حمایت بیشتر باشد. این حمایت باید از نظر تامین لاستیک باشد و میزان واردات افزایش یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر روغن و پنچرگیران اضافه کرد: مشکلات در حوزه تامین لاستیک کامیون خیلی زیاد نیست و در حال حاضر مشکلی که نگران کننده باشد، در این حوزه نداریم. فقط مسایل روزمره‌ای است که برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: ما در داخل کشور یک کارخانه تولید داخل لاستیک کامیونی داریم که 30 تا 35 درصد نیاز کشور را تامین می‌کند. بقیه نیاز هم از طریق واردات تامین می‌شود.

آل سارا درباره قیمت لاستیک‌های کامیونی به دلیل امکان سوء استفاده، اظهار نظر نکرد و درباره نحوه تخصیص لاستیک به کامیون‌داران بیان کرد: سهمیه لاستیک کامیونی با لاستیک سواری متفاوت است. افراد می‌توانند از طریق سامانه لاستیک مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی افزود: کامیون شرایط خاص خودش را در تخصیص لاستیک دارد و بسته به میزان پیمایش و به نیاز کامیون‌داران به آنها لاستیک اختصاص می‌یابد، بنابراین محدودیتی از نظر تعداد برای این صنف در نظر گرفته نشده است.

کد خبر 690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha