دلزدگی مردم آمریکا از خودروهای برقی/ نظرسنجی مکنزی در مورد میزان علاقمندی مردم دنیا به خودروهای احتراقی

یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد بیش از ۴۰ درصد از خریداران خودروهای برقی در ایالات متحده از انتخاب خود پشیمان بوده و در فکر بازگشت به خودروهای احتراقی هستند.

به گزارش تایر نیوز، یک نظرسنجی جهانی توسط مؤسسه «مک‌کنزی» نشان داد: بیشتر افرادی که در برابر خرید خودروهای برقی مقاومت می‌کنند، نگران عدم دسترسی آسان به ایستگاه‌های شارژ هستند.

در این نظرسنجی، ۲۹درصد از مالکان خودروهای برقی در سراسر جهان گفتند ممکن است به خودروهای با موتور احتراقی برگردند و در ایالات متحده، این عدد به ۴۶٪ رسید.

برای مصرف‌کنندگان به‌طورکلی نگرانی اصلی این است که ایستگاه‌های شارژ عمومی هنوز فراوانی کافی را ندارند.

آن‌ها همچنین از هزینه‌های بالای نگهداری و استفاده از خودروهای برقی و تأثیر آن در سفرهای طولانی نگران هستند.

یکی از مقام‌های مؤسسه مک‌کنزی که انتظار این نتیجه را در نظرسنجی نداشته، می‌گوید از میزان نارضایتی مصرف‌کنندگان متعجب شده است، زیرا فکر می‌کرده کسی که یک بار خودروی برقی می‌خرد، دیگر نمی‌خواهد به خودروهای احتراقی برگردد.

احتمالاً تأخیر در پیشرفت طرح دولت ایالات متحده برای ساخت ایستگاه‌های شارژ بیشتر دلیل نارضایتی بخشی از رانندگان است. اگرچه دو سال پیش یک برنامه ۵ میلیارد دلاری برای آماده‌سازی زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی در آمریکا آغاز شده است، اما در حال حاضر تعداد ایستگاه‌هایی که به بهره‌برداری رسیده‌اند کم است و تنها ۲۳ ایالت منابع مالی لازم را به این امر اختصاص داده‌اند.

از سوی دیگر، تسهیل در دسترسی به این ایستگاه‌ها هم یکی از مسائلی است که رانندگان را از خرید خودروی برقی منصرف کرده است. مقام مذکور مک‌کنزی می‌گوید ایستگاه‌های شارژ خودرو باید در چشم باشند و رانندگان نباید در یافتن آن‌ها دشواری داشته باشند.

او می‌گوید: «نمی‌شود ایستگاه شارژ را پشت فروشگاه‌های بزرگی مانند والمارت ساخت!»

کد خبر 714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha