فروش ۳۷۴ میلیارد تومانی یزدتایر در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

لاستیک یزد در دومین ماه سال ۱۴۰۳ خود ۳۷۴ میلیارد تومان فروش داشته که این رقم نسبت به ماه قبل ۱۶۴درصد افزایش داشته و نسبت به میانگین سال۱۴۰۲ حدود ۳۰درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار بورس تایرنیوز، لاستیک یزد در دومین ماه سال ۱۴۰۳ خود ۳۷۴ میلیارد تومان فروش داشته که این رقم نسبت به ماه قبل ۱۶۴درصد افزایش داشته و نسبت به میانگین سال۱۴۰۲ حدود ۳۰درصد رشد داشته است.مبلغ فروش اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۲۰میلیارد تومان گزارش شده بود.

مقدار کل تولید یزدتایر در اردیبهشت ماه به نسبت ماه قبل ۱۳۰٪ رشد داشته و به ۳.۰۵۰تن رسیده و همچنین مقدار فروش آن به نسبت فروش ضعیف ماه گذشته با ۱۳۵٪ افزایش(۲.۸۶۸ تن) گزارش شده است.

میانگین تولید و فروش ماهانه ۱۴۰۲ حدود ۲.۶۷۵ و ۲.۶۶۳ تن بوده است. نرخ فروش تایر رادیال سیمی در این ماه ۸درصد نسبت به ماه قبل افزایش داشته و ۱۲۲ هزار تومان/کیلوگرم گزارش شده و نرخ تایر بایاس نیز نسبت به ماه گذشته تغییر محسوسی نداشته و حدود ۱۴۳ هزار تومان/کیلوگرم گزارش شده است.

با توجه به مجوز افزایش نرخ دریافتی و زمان اعلام آن در اوایل اردیبهشت ماه، بنظر می رسد در نرخ های خرداد ماه نسبت به فروردین ماه میانگین ۲۰درصد رشد را شاهد باشیم. در خصوص مواد اولیه نیز نسبت به ماه گذشته بطور متوسط نرخ SBR حدود ۳درصد رشد داشته و نرخ SMR حوالی ۲درصد افزایش داشته است.

مجموع فروش شرکت در دوره ۲ ماهه سال مالی ۱۴۰۳ بالغ بر ۵۱۵ میلیارد تومان بوده و این رقم با توجه به رشد ۹درصدی فروش (افزایش ۳۴۰ تنی فروش) نسبت به مبلغ فروش مدت مشابه سال مالی گذشته رشد ۴درصدی را نشان می دهد.

کد خبر 659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha