تایر تابستانی هانکوک برای خودروهای برقی دارای استاندارد

شرکت تایرسازی «هانکوک» از اولین تایر تابستانی خود برای خودروهای الکتریکی رونمایی کرد که گواهینامه ISCC Plus را دریافت کرده است.

به گزارش خبرنگار تایر نیوز، شرکت تایرسازی «هانکوک» از اولین تایر تابستانی خود برای خودروهای الکتریکی رونمایی کرد که گواهینامه ISCC Plus را دریافت کرده است. این تایر جدید که (Ion Evo) نام دارد، بر پایه تایر Ion Race ساخته شده است که از سال ۲۰۲۳ در مسابقات جهانی «فرمول ئی» (ABB FIA Formula E) استفاده می‌شود.

۴۵ درصد از مواد اولیه‌ای که برای ساخت این تایر به‌کاررفته، سازگار با محیط‌زیست است. این تایر همچنین تایر اصلی نسخه به‌روزرسانی شده پورشه «تایکان» است و اولین تایر با گواهینامه در این محدوده خودروها محسوب می‌شود.

«کلاوس کراوس» معاون مرکز فنی هانکوک در اروپا می‌گوید این تایرها دارای گواهینامه ISCC Plus هستند که نشان‌دهنده عزم هانکوک برای رسیدن به تولید سازگار با محیط‌زیست است.

او می‌گوید: «ما مفتخریم اعلام کنیم که کارخانه تولیدی ما در مجارستان که این لاستیک را تولید می‌کند، دومین مجموعه تولیدی هانکوک است که گواهینامه ISCC Plus را دریافت می‌کند. اینکه پورشه تایکان هم این تایر را به عنوان تایر اصلی این خودرو انتخاب کرده، یک تایید بزرگ برای ما محسوب می‌شود.»

به گفته این مقام هانکوک، این تایر از تکنولوژی موتور اسپرت بهره برده و عملکردی پایدارتر با مقاومت چرخشی پایین‌تر است که به افزایش برد خودروهای برقی با هر بار شارژ کمک می‌کند.

گرچه در تولید این لاستیک از ۴۵ درصد مواد اولیه سازگار با محیط‌زیست استفاده شده، اما این باعث کاهش ایمنی یا عملکرد لاستیک‌ها نشده است. در تولید این تایرها از مواد تجدیدپذیر و بازیافتی استفاده شده که به‌ اندازه مواد متعارف و سنتی ساخت تایر، قدرتمند، انعطاف‌پذیر و بادوام هستند؛ موادی مانند سیلیکای زیست‌پایه حاصل از ضایعات غلات، نخ تایر بازیافتی از ضایعات پلاستیکی، لاستیک مصنوعی زیست-چرخشی، کربن سیاه بازیافتی از تایرهای قدیمی و رزین طبیعی است.

این سری از تایرهای هانکوک که لوگوی گواهینامه ISCC Plus را با خود حمل می‌کنند، از ترکیب آج با روغن‌های گیاهی استفاده می‌کنند که موجب افزایش پایداری و دوام آج لاستیک می‌شود. هانکوک همچنین برای بهبود سختی جداره‌های لاستیک از مواد تقویت‌شده استفاده کرده است. این تایر همچنین مقاومت چرخشی کمتری نسبت به تایرهای معمولی دارد که موجب افزایش برد خودروهای الکتریکی خواهد شد. (برد خودروهای الکتریکی در واقع همان مسافتی است که هر خودروی برقی با هر بار شارژ طی می‌کند

کد خبر 650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha