ایران به جرگه تولیدکنندگان تایر آفرود پیوست

با تولید تایرهای آفرود در کارخانه کویرتایر، ایران به جرگه تولیدکنندگان این دسته از تایرها در دنیا پیوست.

تایر نیوز: سیدعلی ضیاء، مدیر تحقیقات و تکنولوژی شرکت کویر تایر در مراسم رونمایی از تایرهای آفرود در این کارخانه گفت: داخلی سازی، طراحی و توسعه محصول، بهینه‌سازی فرآیندها و بهینه‌سازی ماشین‌آلات را از جمله مهمترین راهبردهای این شرکت است که با بهبود مستمر، ظرفیت تولید را از ۴۵ هزار تن بالاتر برده است.

وی با اشاره به تاکیدات این مجموعه مبنی بر ضرورت داخلی‌سازی تامین مواد اولیه افزود: در گذشته ۷۰ درصد مواد اولیه از داخل و ۳۰ درصد از خارج تامین می‌شد که در فرآیند داخلی‌سازی توانستیم ۲۰ درصد از مواد اولیه وارداتی را داخلی‌سازی و از داخل کشور تامین نماییم.

همچنین محمدحسین زینلی، مدیرعامل شرکت کویرتایر گفت: خلاقیت در کویرتایر حد و مرز ندارد و نوآوری در بدنه کارخانه نهادینه شده و رونمایی از نوآوری‌ها به کمترین زمان ممکن رسیده است.

وی بهره‌وری در کویرتایر را به دو بال «تکنولوژی» و «فنی» گره زد و تصریح کرد: در ساخت اولین ماشین تایرسازی تک مرحله‌ای، توانستیم ۳۲ درصد آن را داخلی‌سازی نماییم که در ساخت سومین ماشین این رقم به  ۳۹ درصد افزایش یافته؛ ضمن اینکه در خصوص داخلی‌سازی پرس‌های پخت نیز در سال ۹۴ میزان داخلی‌سازی اولین پرس پخت با ۳۷درصد آغاز شد و  در سال جاری این رقم به ۵۰ درصد افزایش یافته است که نشان از استمرار فرآیند بومی‌سازی در این کارخانه دارد.

زینلی با اشاره به مزیت بهینه‌سازی ماشین‌آلات و فرآیندها گفت:به عنوان نمونه می‌توان به تولید تایر در ماشین تایرسازی تک مرحله‌ای اشاره نمود که با فرآیندهای بهبود و بهینه‌سازی، از ۲۰۰ حلقه تایر در یک شیفت به ۳۶۲ حلقه تایر رسیده و به عبارتی دیگر می توان گفت با این افزایش راندمان، گویی ماشین جدیدی به ماشین‌آلات کارخانه افزوده شده است.

همچنین حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید اظهار داشت: توان متخصصان کویرتایر در خلق نوآوری‌ها، به مدد جرأت و جسارتی است که مدیریت سازمان به آنها داده تا با اعتماد به نفس بالا اعجاز خلق کنند.

وی افزود: دشمن می‌خواست با هنر تحریم،کشور را به زانو درآورد؛ ولی با هنر استقامت ورزی و پایداری مدیران سختکوش همواره ناکام مانده است؛ این در حالی است که هنگامی که یک مدیر شرکت تایرساز علاوه بر تایرسازی که رسالت اصلی اوست به قطعه‌سازی و ماشین‌سازی توجه خاص دارد، این یعنی مدیریت کردن هنر تحریم و بحران که در کویرتایر به خوبی نهادینه شده است.

در پایان این مراسم از تایر سایز ۲۸۵/۷۰R۱۷ ویژه خودروهای آفرود، به صورت رسمی رونمایی و تولید این تایر در کارخانه کویرتایر آغاز شد.

نرمی و راحتی در حین حرکت خودرو به دلیل انعطاف‌پذیری بالای تایر، ترمزگیری عالی و چنگ زنی بالای روی سطوح خیس و ناهموار و نیز چنگ زنی و ترمزگیری عالی در جاده‌های شنی، سنگلاخی و خاکی به دلیل طراحی خاص گل تایر، از جمله ویژگی‌های این تایر است.

 همچنین فرمان‌گیری عالی به همراه عدم لغزش در پیچ‌ها و جاده‌های شیبدار، قابل استفاده برای خودروهای آفرود، دارای نوار با گارد محافظ رینگ که در صورت پنچری آسیبی به رینگ و سیستم تعلیق خودرو وارد نگردد و طراحی گل خاص برای تحقق آب پیمایش و فرمانگیری عالی خودرو به طور همزمان از دیگر ویژگی‌های این نوع تایر است.

کد خبر 65

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha