سود ۳۸۴ میلیارد تومانی «پیزد»/ تولید یزدتایر ۱۳۰ درصد رشد کرد

با توجه به سیاست های تولیدی و درآمد زایی در مجتمع لاستیک سازی یزد، این شرکت توانست در اردیبهشت ماه سال جاری، تولید خود را با ۱۳۰ درصد رشد و فروش را نیز با افزایش ۱۶۴ درصد نسبت به فرودرین ماه روبه رو سازد.

به گزارش خبرنگار بورس تایر نیوز، صورتهای مالی منتشر شده از سوی شرکت لاستیک یزد نشان می دهد که به سیاست های تولیدی و درآمد زایی در مجتمع لاستیک سازی یزد، منجر شده تا این شرکت در اردیبهشت ماه سال جاری، تولید خود را با ۱۳۰ درصد رشد و فروش را نیز با افزایش ۱۶۴ درصد نسبت به فرودرین ماه روبه رو سازد.

بر اساس صورت های مالی منتشر شده از لاستیک یزد، میزان فروش پیزد طی اردیبهشت ماه ۳۸۴ میلیارد تومان و تولید آن نیز از نظر مقداری به ۳.۵۰ تن رسید. یادآور می شود، میزان فروش پیزد طی اردیبهشت ماه به نسبت میانگین ۱۲ ماهه سال گذشته نیز رشد ۳۰ درصدی را تجربه کرد.

البته مبلغ فروش این شرکت طی اردبیهشت سال گذشته نیز تنها ۲۲۰ میلیارد تومان بود. همچنین میزان فروش کل پیزد از نظر مقداری نیز رشد ۱۳۵ درصدی (۲۸۶۸ تن)، را نشان می دهد.

یادآور می شود، نسبت میانگین فروش مقداری ۱۲ ماهه سال گذشته نیز ۲.۶۶۳ تن اعلام شده است.

از سوی دیگر، افزایش نرخ اعمال شده بر محصولات پیزد رشد میزان فروش ریالی بی تاثیر نبوده به طوری که نرخ فروش تایر رادیال سیمی در اردیبهشت ماه معادل ۸ درصد نسبت به ماه قبل افزایش داشته و ۱۲۲ هزار تومان/کیلوگرم گزارش شده است.

قیمت تایر بایاس نیز نسبت به ماه گذشته تغییر محسوسی نداشته و حدود ۱۴۳ هزار تومان/کیلوگرم به شمار می رود و از این رو و با توجه به مجوز افزایش نرخ دریافتی و زمان اعلام آن در اوایل اردیبهشت ماه، احتمال داشته تا نرخ های خرداد ماه نسبت به فروردین ماه میانگین رشد ۲۰ درصدی را تجربه کنند. همچنین مواد اولیه مصرفی پیزد نیز نسبت به ماه گذشته، همچون متوسط نرخ SBR حدود ۳ درصد و نرخ SMR نیز حدود ۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

مجموع فروش لاستیک پیزد طی دوره ۲ ماهه سال مالی ۱۴۰۳ بالغ بر ۵۱۵ میلیارد تومان شد که این میزان با توجه به رشد ۹درصدی فروش (افزایش ۳۴۰ تنی فروش) نسبت به مبلغ فروش مدت مشابه سال مالی گذشته رشد ۴ درصدی را نشان می دهد.

البته تایرسازان در بازار سرمایه و تابلوی معاملات بورس طی اردیبهشت ماه، سبز رنگ نبودند و اکثرا روزهایی منفی را تجربه کردند. از این رو آخرین نرخ پیزد نیز در اردیبهشت ماه ۳۳۸ تومان بوده که نزول ۱۸ درصدی را نسبت به معاملات فروردین داشت.

کد خبر 648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha