صعود و نزول سود از حاشیه تایرسازان در بازار سرمایه

شش شرکت از صنعت لاستیک و پلاستیک توانستند حاشیه سود خود را با رشد روبه رو سازند.

به گزارش خبرنگار تایرنیوز، با توجه به افزایش میزان خروج نقدینگی از بورس، سرمایه گذاران به دنبال صنایعی بوده که ریسک کمتری را داشته باشند و در این میان تایر سازان به دلیل افزایش نرخ با افبال روبه رو شده و می توانند حاشیه سود خود را نسبت به سال گذشته ارتقاء دهند.

بر همین اساس صنعت لاستیک تا هفته سوم اردیبهشت ماه pettm معادل پلاسک = ۴.۲۳ پلوله = ۴.۵ پکویر = ۵.۶۴ پلاست = ۵.۶۴ پکرمان = ۶.۵۱ پیزد = ۶.۵۳ پسهند = ۶.۵۷ پتایر = ۷.۳ پاسا = ۷.۷۱ را تجربه کردند

بر اساس آمار منتشر شده از ورود و خروج نقدینگی حقیقی از بازار سرمایه طی ۱۰ فصل اخیر، این میزان خروج نزدیک به ۱۴۲.۵ همت بود به طوری که بیشترین خروج مربوط به بهار ۱۴۰۲ بود که خروج ۲۱.۵ همتی را رقم زده است. این خروج نقدینگی از ۹۹روند خود را اغاز کرد و سود عملیاتی شرکت ها با کاهش روبه رو شد.

افزایش هزینه انرژی صنایع در نیمه اول سال ۱۴۰۲، تغییر فرمول خوراک صنایع، اقدامات انقباضی بانک مرکزی، انتشار گواهی سپرده ۳۰ درصدی و ... همگی باعث شد تا صنعت تایر نیز کاهش جذابیت در بازار سرمایه را تجربه کند.

در این میان و با تاکید بر صورت های مالی منتشر شده ر=بر روی کدال، حاشیه سود نمادهایپتایر = ۱۴۳.۰ پیزد = ۱۹۰.۰ پلاسک = ۲۵۲.۰ پاسا = ۲.۰ پشاهن = ۶.۰ پسهند = ۱۷.۰ نسبت به سال گذشته و در بازه ۲ ماهه رشد بالای ۱۰۰ درصد را تجربه کرده اند.

کد خبر 626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha