سود ۵۷۰ میلیاردی پتایر در سال ۱۴۰۲/افزایش سود خالص ۳۱۴ درصدی

ایران تایر توانست در سال گذشته سود خالص خود را با رشد ۳۱۴ درصد  معادل ۵۷۰ میلیارد تومان روبه رو سازد.

به گزارش گروه بورس تایرنیوز هرچند صنعت تایر سازی کشور در سال گذشته، افزایش نرخی را دریافت نکرده و با مشکلاتی همچون واردات مواد اولیه و تخصیص ارز نیمایی دست و پنجه نرم می کرد اما برخی از شرکت های این حوزه توانست به سود برسد و نماد خود را برای اهالی بازار سرمایه، جذاب نگه دارد.
پتایر نیز یکی از شرکت های سودساز صنعت لاستیک بود که توانست در ۱۲ ماهه ۱۴۰۲ بالغ بر ۵۶۹.۶ میلیارد تومان سود خالص را محقق سازد
این میزان (۴۰۶ ریال برای هر سهم) است که افزایش ۳۱۴ درصد سود خالص شرکت نسبت به دورۀ مشابه سال قبل را نشان می دهد.
از سویی دیگر درآمد عملیاتی پتایر نیز طی این دوره به حدود ۳.۱۱ همت رسیده که این رقم ۵۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.
همچنین بهای تمام شده ایران تایر نیز از ۱.۷۹ همت به ۲.۲۸ همت رسیده که نسبت به مدت مذکور به میزان ۲۸ درصد رشد را تجربه کرد.
پتایر با میزان تولید و فروش خود در سال ۱۴۰۲ نیز توانست، حاشیه سود ناخالص خود را با افزایش ۱۴ درصدی از ۱۲.۶ درصد به ۲۶.۵ درصد برساند.
یادآور می شود؛ ایران تایر در زمستان حدود ۷.۵۳۶ تن انواع تایر بایاس و رادیال و ... تولید کرده (میانگین ۲ ساله تولید ۶.۹۶۷ تن) و ۷.۵۴۹ تن انواع تایر را بفروش رسانده است(میانگین ۲ ساله فروش ۶.۹۸۰ تن)
بر همین اساس مجموع درامد پتایر در زمستان حدود ۹۲۶ میلیارد تومان شد. که این رقم ۱ درصد کاهش را نسبت به فصل پاییز را نشان می دهد و به همین ترتیب حاشیه سود ناخالص از ۲۸ درصد به ۲۷ درصد افت داشته که این افت عمدتا ناشی از افزایش هزینه های سربار است.
اما سود هر سهم پتایر در چهار فصل به ترتیب ۵۷، ۸۲، ۱۱۳ و ۱۵۴ تومان می شود به طوری که آخرین قیمت پتایر ۲۱۰ تومان بوده و در ۱۲ ماه اخیر بازده سهم حدود ۱۱ درصد نزول را تجربه کرد.

کد خبر 603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha