فروش‌های اجباری برخی تولیدکنندگان تایر، نگرانی جدی اصناف

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران اعلام کرد: در برخی سایز تایرها، همچون ۱۳ و ۱۴، از این جهت که مصرف و تقاضا بالاست، برخی از واحدهای عرضه‌کننده، موجودی ندارند.

به گزارش تایرنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، مهدی امیدوار، عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: برای سایز ۱۵ به بالا که مصرف کمتری دارد، واحد صنفی عرضه‌کننده، با مشکل رسوب کالا مواجه است؛ فلذا بر همین اساس است که ثبت‌نام بر اساس سایزهای قابل عرضه و نیاز مشتری، موضوعیت پیدا کرد.

وی افزود: یکی از دغدغه‌ها و نگرانی مجموعه اصناف ایران و اتحادیه‌ها، درخواست‌ها یا فروش‌های اجباری برخی تولیدکنندگان است که می‌گویند اگر سایز ۱۳ و ۱۴ خریداری می‌شود، بایستی دیگر سایزها را هم خرید. وی در رابطه با تفاوت این مدل خرید با ثبت‌نام به شیوه‌های قبلی، گفت: پیش‌تر ثبت‌نام صورت می‌گرفت اما گاهاً، واحد صنفی موجود نداشت؛ در حال حاضر مشتری می‌تواند حتی برند تایر مورد نیاز خود را هم براساس موجودی‌ها انتخاب کند.

سخنگوی اتاق اصناف ایران تصریح کرد: پس از بررسی و ارزیابی تولیدکنندگان از میزان نیاز مصرف‌کننده و بازار، چنانچه امکان پاسخگویی مکفی را ندارند، ما به عنوان متولی بازار در بخش در اتاق اصناف این توانایی را داریم که بلافاصله واردات داشته باشیم تا تعادل بازار حفظ شود؛ از این جهت به سمت فروش سامانه رفتیم که نتوانسته بودیم نظام عرضه و تقاضا را درست کنیم.

کد خبر 586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha