مزیت ها و معایب تایر خودروهای احتراقی و برقی

ساختار متفاوت تایرهای احتراقی و برقی باعث می شود تایرهای مصرفی برای این نوع تایرها نیز با نوع احتراقی آن متفاوت باشد. در این مطلب به بررسی تفاوت های دو نوع تایر به کار گرفته شده در دو مدل خودرو می پردازیم.

به گزارش تایرنیوز خودروهای الکتریکی در مقایسه با خودروهای احتراقی وزن بالاتری دارند که در کنار گشتاور بالای این خودروها، سایش بیشتر تایرهای مصرفی را سبب می شود. از سوی دیگر در مقایسه با خودروهای احتراقی، فناوری محرک الکتریکی، صدای موتور، انتشار گازهای گلخانه ای، نگهداری و هزینه های جاری را کاهش می دهد. با این حال، باتری‌ها در این خودروها سنگین هستند و وزن آن‌ها فشار بیشتری بر لاستیک‌ خودروهای الکتریکی وارد می‌کند.

گشتاور موتور الکتریکی نیز هرچند به شتاب آنی منتهی می شود، اما از سوی دیگر، فشار بیشتری را به لاستیک ها وارد می کند. به علاوه تایرهای وسایل نقلیه الکتریکی بار سنگین‌تری را حمل می‌کنند و باید گشتاور آنی بالا را تحمل کنند، که منجر به سایش بیشتر تایر می‌شود، بنابراین ما به لاستیک‌هایی با ساختار قوی‌تر و ترکیبات لاستیکی مقاوم‌تر نیاز داریم.

جرم بیشتر و اینرسی افزایش یافته به معنای فاصله ترمز طولانی تر است، بنابراین در تولید این تایرها تاکید ویژه ای بر چسبندگی بهینه وجود دارد. با گشتاور بالا و افزایش وزن و با هدف طی مسافت طولانی و آلایندگی کمتر، نیاز بیشتری به حداقل مقاومت غلطشی وجود دارد، بنابراین لاستیک‌های خودروهای الکتریکی سواری نرم‌تر، کم مصرف‌تر و کم‌ضریب‌تر هستند.

راهنمای لاستیک خودروهای برقی و هیبریدی

مواردی که هنگام خرید تایرهای جدید برای خودروهای الکتریکی یا هیبریدی باید در نظر بگیرید عبارتند از:

لاستیک های مناسب برای استفاده از خودروهای برقی بخرید

با انتخاب لاستیک‌هایی که برای تکمیل فناوری خودروهای الکتریکی طراحی شده‌اند، خودروی پیشرفته خود را با تجهیزات آینده‌نگر کامل کنید.

شاخص بار لاستیک را بررسی کنید

خرید لاستیک هایی که بتوانند وزن خودروی شما را تحمل کنند همیشه مهم است، اما در انتخاب تایر ماشین برقی بسیار مهمتر است. به طور موثر، به دلیل وزن خودروهای الکتریکی، شما به لاستیک های قوی تری نیاز دارید.

لاستیک های کم اصطکاک برای وسایل نقلیه الکتریکی

مقاومت غلتشی لاستیک برای خودروهای الکتریکی اهمیت بیشتری دارد. مقاومت غلتشی کمتر به معنای افزایش برد الکتریکی و راندمان بالاتر است و در عین حال به پایداری کلی خودروی شما کمک می کند. بر این اساس ایجاد تعادل بهینه بین اندازه تایر و توزیع قطعات، امکان سازگاری بهینه با شرایط مختلف جاده را فراهم می کند که در نهایت مقاومت غلتشی و مصرف تایر را بهبود می بخشد.

 وزن بیشتر همچنین به معنای فاصله ترمز طولانی تر است. یک تایر خوب می تواند آن را جبران کند، بنابراین استفاده از بهترین ترکیب لاستیکی ممکن مهم است.

لاستیک کم صدا برای وسایل نقلیه الکتریکی

در غیاب صدای موتور، لاستیک‌های کم‌صدا با کاهش میزان صدای لاستیک منتقل شده به کابین سرنشینان، به تجربه رانندگی نرم و بی‌صدا کمک می‌کنند. این موضوع بسته به نوع وسیله نقلیه، سرعت آن و سطح جاده، به کاهش صدای داخل خودرو تا 9 دسی بل (A) کمک می کند.

ترکیبات قوی برای مقاومت در برابر گشتاور ماشین الکتریکی

خودروهای الکتریکی دارای گشتاور فوری هستند، به این معنی که در ثانیه ای که پدال را روی فلز قرار می دهید، شتاب می گیرند. با این حال، گشتاور آنی زیاد خودروهای الکتریکی می تواند فرسودگی و پارگی را افزایش دهد. علاوه بر چسبندگی خوب، ترکیب لاستیکی مورد استفاده برای تایرهای EV نیز به مقاومت غلتشی کم نیاز دارد.

حفاظت، مراقبت و نگهداری لاستیک ماشین برقی

برای افزایش طول عمر تایر EV، تعمیر و نگهداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مانند سایر لاستیک‌ها، باید فشار باد تایرهای خودروی برقی خود را به طور منظم بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تنظیم کنید. تراز صحیح چرخ ها سایش لاستیک ها را کاهش می دهد و باید هر 6 ماه یک بار یا زودتر در صورت برخورد به حاشیه، چاله یا مانع دیگر بررسی شود. یک متخصص می تواند فرسودگی بیش از حد، به ویژه در لبه داخلی تایر را بررسی کند و در صورت نیاز، تراز یا چرخش را توصیه کند.

کد خبر 558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha