علامت استاندارد، نشان ایمنی کیفیت تایر/لاستیک کوهستان نباید در شهر استفاده شود

رئیس سابق اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیر دوچرخه و موتورسیکلت علامت استاندارد ایران روی لاستیک موتورسیکلت و دوچرخه را نشان دهنده کیفیت این محصولات دانست و گفت: در این دو وسیله نقلیه نباید از لاستیک مخصوص کوهستان برای تردد در شهر استفاده شود.

مصطفی صفرخانی رئیس سابق اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیر دوچرخه و موتورسیکلت در گفت‌وگو با تایرنیوز درباره ویژگی‌های تایر موتور و دوچرخه که مصرف کننده در زمان خرید باید به آن دقت کند، بیان کرد: در ایران تایرهای موتورسیکلت و دوچرخه توسط یک برند معروف تولید می‌شود.

وی افزود: مصرف کننده در زمان مصرف صرفا باید علامت استاندارد ایران را روی لاستیک موتور و دوچرخه خود کنترل کند.

صفرخانی گفت: اگر لاستیک ایرانی باشد که باید علامت استاندارد ایران روی آن حک شده باشد. چنین لاستیکی از کیفیت لازم برخوردار است و مشکلی نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: کسی که از لاستیک دارای مهر استاندارد استفاده می‌کند، تقریبا می‌تواند مطمئن باشد که در حال استفاده از یک وسیله ایمن است.

رئیس سابق اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیر دوچرخه و موتورسیکلت بیان کرد: در دوچرخه و موتورسیکلت، بحث لاستیک زمستانه و تابستانه مطرح نیست و نیازی به تعویض لاستیک در این دو فصل نداریم.

وی ادامه داد: در لاستیک موتور و دوچرخه مشابه خودرو فقط تنظیم باد زمستانه و تابستانه باید انجام شود تا وسیله نقلیه در زمان تردد دچار مشکل نشود.

به گفته صفرخانی، در حوزه موتورسیکلت سه نوع تایر وجود دارد. تایرهای مورد استفاده برای موتور کوهستان، موتور رالی و موتور اسپرت معمولی متفاوت است.

وی افزود: موتورهایی که در کوهستان از آنها استفاده می‌شود، تایرهایی با آج متفاوت دارند. گل لاستیک این موتورها با دیگر انواع لاستیک موتورسیکلت فرق می‌کند. از این لاستیک‌ها نباید در سطح شهر استفاده شود.

رئیس سابق اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیر دوچرخه و موتورسیکلت یادآور شد: لاستیک‌های اسپرت برای تردد در سطح شهر طراحی می‌شوند و موتورهایی که در داخل شهرها در رفت و آمد هستند از لاستیک معمولی برای آنها استفاده می‌شود.

وی درباره واردات لاستیک موتور و دوچرخه بیان کرد: در مورد موتور و دوچرخه به‌طور محدود لاستیک وارداتی داریم و در واقع همان لاستیک‌هایی که با خود وسیله وارد کشور می‌شود، به‌عنوان لاستیک وارداتی در نظر گرفته می‌شوند.

صفرخانی ادامه داد: به ندرت هم لاستیک جداگانه در قالب قطعه وارد کشور می‌شود. ما در داخل نیاز خود را تولید می‌کنیم و وجود لاستیک خارجی در بازار ایران معنی و مفهومی ندارد.

وی درباره وجود تنوع در لاستیک‌های دوچرخه گفت: در ارتباط با دوچرخه هم دو نوع لاستیک برای دوچرخه کوهستان و دوچرخه‌های معمولی ساخته می‌شود و مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد.

رئیس سابق اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیر دوچرخه و موتورسیکلت توضیح داد: اگر از لاستیک کوهستان در سطح شهر استفاده شود، دوچرخه سوار اذیت خواهد شد. زیرا گل لاستیک کوهستان مخصوص محیط‌های خاکی طراحی شده است و در سطح آسفالت، اصطکاکی ایجاد می‌کند که دوچرخه سوار را اذیت می‌کند.

وی در پایان بیان کرد: برای تامین لاستیک موتورسیکلت و دوچرخه هیچ مشکلی در ایران وجود ندارد.

کد خبر 553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha