سیگنال بورس به سیاست قیمت گذاری تایر/سهامداران عقب نشینی می کنند؟

بازگشت ارزش سهام شرکت های تایرساز در بورس نشان می دهد سهامداران نیز از میزان افزایش قیمت ها رضایت ندارند.

به گزارش تایرنیوز طی مدت اخیر و پس از افزایش قیمت تایر توسط دولت، ارزش سهام شرکت های تایری حاضر در بورس با روند صعودی روبرو شد، اما حالا با فروکش کردن تب این خبر و مشخص شدن این موضوع که میزان افزایش قیمت ها کمکی به صنعت نخواهد کرد، روند حرکتی رو به رشد سهام شرکت های تایر ساز متوقف شده است.

این تغییر مسیر سیگنالی از سمت بازار سهام به اثر سیاست گذاری دولت در افزایش قیمت تایر است و نشان می دهد میزان افزایش قیمت برای سودسازی شرکت های تایری کافی نیست و دولت باید بیش از این با افزایش قیمت تایر موافقت کند.

بررسی وضعیت بازار سهام و سهام تایرسازان در اولین روز کاری هفته نشان می دهد بر خلاف هفته قبل ارزش سهام این گروه تغییر چندانی ندارد و یا با کاهش روبرو شده و یا در خوشبینانه ترین حالت تقریبا در محدوده قیمت های دوازدهم اردیبهشت ماه باقی مانده است.

بررسی ها نشان می دهد امروز سهام شرکت کویر تایر با نماد پکویر در ارزش ۵۳۵ تومان بسته شد که نسبت به آخرین قیمت روز دوازدهم ۱۰ ریال کاهش را نشان می دهد. با این حال طی ده روز گذشته سهم پکویر در محدود ۵۳۰ تا ۵۳۶ تومان در نوسان بوده که از تعادل نسبی این سهم حکایت دارد.

سهام پارتا (آرتاویل تایر) نیز در مقایسه با قیمت پایانی روز چهارشنبه ۴۰ ریال افزایش را تجربه کرد و در قیمت ۷۰۹ تومان بسته شد. طی ده روز گذشته ارزش سهام آرتاویل تایر در حدود ۵۰ تومان نوسان را ثبت کرده است که نشان می دهد این سهم با تغییر و تحولات بیشتری روبرو است و حساسیت ها روی سهام این گروه افزایش یافته است.

پتایر نیز به ارزش ۲۲۱۹ ریال به کار خود پایان داد درحالیکه قیمت پایانی این سهم در دوازدهم اردیبهشت ماه ۲۲۴۳ ریال بوده است. ارزش این سهم نیز در این مدت بین ۲۱۶۳ ریال تا ۲۳۰۰ ریال در نوسان بوده است.

همچنین ارزش سهام یاسا (ایران یاسا تایر و رابر) نیز در رقم ۱۵۱۷ تومان ثابت باقی مانده اما در مدت ده روز اخیر بیش از ۲۰۰ تومان نوسان را تجربه کرده است.

کد خبر 494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha