تایرسازها در مناطق آزاد انبار بسازند/تسهیل تجاری و تضمین سرمایه گذاری در مناطق آزاد

منطقه آزاد تجاری چابهار آمادگی دارد از فعالان صنعت تایر در هر دو بخش تجاری و سرمایه گذاری با ارایه مشوق های کافی، حمایت های مناسب به عمل آورد.

مدیر بازرگانی منطقه آزاد چابهار در گفتگو با تایرنیوز با بیان این که شرکت های صادرکننده به تناسب بازارهای صادراتی خود مناطق آزاد را انتخاب و از مزایای آنها استفاده می کنند گفت: منطقه چابهار برای دسترسی به بازارهای پاکستان و افغانستان از اهمیت زیادی برای فعالان صنعت تایر و سایر فعالیت های تولیدی برخوردار است.

به گفته بهزادی مدیریت منطقه چابهار در این رابطه علاوه بر تسهیل تجاری در موضوع سرمایه گذاری شرکت ها، ظرفیت های خوبی را برای فعالان اقتصادی بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در این مناطق ایجاد کرده است. 

وی با بیان این که منطقه آزادچابهار آمادگی دارد با در اختیار قرار دادن زمین به فعالان اقتصادی امکان سرمایه گذاری در این مناطق را با مشوق های مناسب فراهم سازد افزود: این اقدامات در هزینه های حمل و نقل برای شرکت ها صرفه جویی ایجاد خواهد کرد و در عین حال فعالان این صنعت می توانند از قوانین مناطق آزاد و مشوق های آن به خوبی استفاده کنند؛ به عنوان مثال فعالان بخش خصوصی صنعت تایر می توانند با ایجاد انبار در این منطقه دپوی صادراتی خود را مدیریت کنند. 

وی با بیان این که بیش از ۷۰ درصد تایر وارداتی کشور از منطقه چابهار وارد می شود گفت: برای واردکننده ها نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است که از جمله می توان به تخفیف نیم درصدی از مجموع ۶ درصد سود بازرگانی واردات اشاره کرد.

به گفته وی علاوه بر این نسبت به سایر بنادر کشور هزینه تخلیه باری که از مسیر چابهار ترخیص شود ۳۰ درصد تخفیف دارد. 

به گفته بهزادی مواد اولیه نیز می توانند از منطقه آزاد چابهار وارد کشور شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرند. 

کد خبر 488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha