ریاست‌جمهوری بایدن و پیامدهای دامنه‌دار آن/ بورس فلزات لندن با چه ریتمی پیش خواهد رفت؟

تجزیه‌ و تحلیل تأثیر سیاست‌های بایدن بر قیمت جهانی فولاد، بورس فلزات لندن و بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ نشان می دهد که رویکرد دولت او به نسبت به تعرفه‌ها و سیاست‌های تجاری نیز در شکل‌دهی به بازارهای جهانی فولاد نقش مهمی خواهد داشت؛ به نحوی که نشانه‌ها حاکی از آن است که دولت بایدن مایل است در برخی از تعرفه‌های اعمال‌شده توسط دولت‌های قبلی این کشور ارزیابی مجدد و بازنگری انجام دهد و بر این اساس، هرگونه تغییر در این تعرفه‌ها می‌تواند پیامدهای مهمی برای واردات و صادرات فولاد داشته باشد و بر قیمت‌های LME و HKEX تأثیر بگذارد. مقررات زیست‌محیطی

به گزارش خبرنگار تایرنیوز، با آغاز ریاست‌جمهوری «جو بایدن» بازارهای جهانی به‌دقت تغییرات احتمالی در صنایع مختلف را تحت‌نظر داشته‌اند، به‌ویژه در بخش فولاد. سیاست‌ها و طرح‌های ابتکاری دولت بایدن می‌توانند نه‌تنها بر اقتصاد ایالات متحده، بلکه بر تعاملات و مناسبات بازارهای جهانی هم تأثیر بگذارند، از جمله بر بورس فلزات لندن (LME) و بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ (HKEX).
استیل پرایس در این مقاله به بررسی عوامل کلیدی تأثیر ریاست‌جمهوری بایدن بر قیمت فولاد و تبعات گسترده‌تر آن برای بازارهای بین‌المللی پرداخته است.
سیاست بایدن در حوزه زیرساخت
یکی از محرک‌های اصلی نوسانات قیمت فولاد، برنامه‌های بلندپروازانه دولت بایدن در حوزه زیرساخت است. با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته برای سرمایه‌گذاری عظیم در پروژه‌های زیرساخت مانند پل، جاده و طرح‌های انرژی سبز، انتظار می‌رود تقاضا برای فولاد افزایش چشمگیری داشته باشد. این افزایش تقاضا می‌تواند قیمت فولاد را در آمریکا و در سطح بین‌المللی افزایش دهد، زیرا ایالات متحده یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان فولاد در جهان است.
تعرفه‌ها و سیاست‌های تجاری
رویکرد دولت بایدن به نسبت به تعرفه‌ها و سیاست‌های تجاری نیز در شکل‌دهی به بازارهای جهانی فولاد نقش مهمی خواهد داشت. نشانه‌ها حاکی از آن است که دولت بایدن مایل است در برخی از تعرفه‌های اعمال‌شده توسط دولت‌های قبلی این کشور ارزیابی مجدد و بازنگری انجام دهد. هرگونه تغییر در این تعرفه‌ها می‌تواند پیامدهای مهمی برای واردات و صادرات فولاد داشته باشد و بر قیمت‌های LME و HKEX تأثیر بگذارد.
مقررات زیست‌محیطی
یکی دیگر از جنبه‌های موجود در دستور کار بایدن که می‌تواند بر قیمت فولاد تأثیر بگذارد، تعهد وی به پایایی (Sustainability) محیط‌زیست است. دولت بایدن متعهد شده که در حوزه انرژی‌های پاک سرمایه‌گذاری کرده و مقررات زیست‌محیطی سخت‌گیرانه‌تری را اجرا کند. این تغییرات در راستای پایایی زیست‌محیطی ممکن است منجر به افزایش
تقاضا برای محصولات فولادی سازگار با محیط‌زیست شده و قیمت‌ها را بیش‌ازپیش افزایش دهد.
رویکرد به بازار (Market Sentiment) و اعتماد سرمایه‌گذاران
فارغ از تصمیمات سیاسی، پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته درباره دستور کار اقتصادی بایدن هم می‌تواند بر رویکردها نسبت به بازار و اعتماد سرمایه‌گذاران تأثیر بگذارد. همزمان با اینکه دولت بایدن برنامه‌ها و طرح‌های خود را ارائه می‌کند، سرمایه‌گذاران تحولات بادقت تحت‌نظر داشته و موقعیت‌های مالی خود را بر این اساس تنظیم می‌کنند. رویکرد مثبتی که نسبت به هزینه‌های زیرساختی و احیای اقتصادی در جریان است، می‌تواند موجب افزایش قیمت فولاد در LME و HKEX شود.
روابط بین‌الملل و عوامل ژئوپلیتیک
بازار جهانی فولاد نیز از روابط بین‌المللی و عوامل ژئوپلیتیک تأثیر می‌پذیرد. رویکرد دولت کنونی آمریکا به سیاست خارجی و روابط تجاری با کشورهای مهم تولیدکننده فولاد (مانند چین و کشورهای اتحادیه اروپا) بی‌شک بر تحولات بازار تأثیر خواهد گذاشت. هر گونه تنش یا اختلاف تجاری میان آمریکا و این کشورها می‌تواند با ایجاد اختلال در زنجیره تأمین، بر قیمت فولاد در سراسر جهان تأثیر بگذارد.
در پایان، باید گفت ریاست جمهوری جو بایدن این ظرفیت را دارد که تأثیر قابل‌توجهی بر قیمت جهانی فولاد و همچنین عملیات بورس‌هایی مانند LME و HKEX داشته باشد. عواملی مانند هزینه‌های زیرساختی، سیاست‌های تجاری، مقررات زیست‌محیطی، رویکردها نسبت به بازار و روابط بین‌الملل همگی در شکل‌دهی سیر بازار فولاد در سال‌های آتی نقش خواهند داشت؛ بنابراین سرمایه‌گذاران و ذینفعان برای اتخاذ تصمیمات موفقیت‌آمیز در این چشم‌انداز در حال تحول، باید این تحولات را بادقت تحت رصد داشته باشند.
کد خبر 462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha