به دور از بزرگنمایی به دنبال طرح مشکلات و مسایل صنعت تایر هستیم

مدیر مسئول تایر نیوز با تاکید بر ضرورت داشتن یک رسانه تخصصی و کمک و پشتیبانی از آن گفت: تایر نیوز با این هدف به میدان خبری تایر آمده تا به رسانه ای تبدیل شود که به دور از هیاهو و جنجال های سیاسی و بدور از بزرگ نمایی های معمول رسانه ای و تبلیغاتی بتواند مشکلات، کمبودها، محدودیت ها، مسایل کارگری و معیشتی، صنعت تایر را از زبان دست اندرکارانی که عمر خود را صرف اعتلای این صنعت و افزایش تولید و استاندارد سازی صنعت نموده و در حد استاندارد های جهانی و بلکه بالاتر ایران را به خود کفایی رسانده، گرفته و به سمع و نظر عموم برساند.

به گزارش خبرنگار تایر نیوز، علی متقیان، مدیر مسئول تایر نیوز در مراسم آغاز به کار رسمی این پایگاه خبری که با حضور بزرگان صنعت تایر کشور برگزار شد، گفت: امروز روز مبارکی است، چراکه بزرگان صنعت تایر در محفل کوچک ما گرد آمده، تا به قلم و خبر احترام گذاشته و از نهادی حمایت کنند که انتقال دهنده و عامل ماندگاری تلاش آنان است.

وی افزود: پایگاه خبری تایر نیوز قصد دارد صرفا در وادی تایر و صنایع وابسته سخن به میان آورده و از تایر و اتفاقات آن بنویسد؛ ضمن اینکه این ایده با حمایت  ریاست انجمن صنفی و اخذ مجوزهای قانونی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفته و بعد از دو ماه، فعالیت آزمایشی، رسما فعالیت خود را با حمایت بیشتر بزرگان صنعت، ادامه خواهد داد.

متقیان گفت: راه اندازی یک خبرگزاری وبسایت تخصصی و اختصاص دادن آن به یک صنعت خاص، شاید در نگاه اول بسیار ساده و آسان باشد، اما قدم نهادن در این وادی و ورود به عمق صنعت تایر نشان داد، تاکنون برای شناسایی و معرفی این صنعت، کوتاهی شده و هنوز جامعه ما با این صنعت آشنایی کافی و لازم را ندارند و صرفا به عنوان یک مصرف کننده با خرید یک یا چند حلقه لاستیک مورد نیاز، برای وسیله نقلیه خود، با اطمینان در گرمای بالای ۴۰ درجه و بعضا سرمای زیر ۲۰ درجه و با سرعت بالای بعضا بالای ۱۵۰ کیلومتر در ساعت و قانونی ۱۲۰ کیلومتر در ساعت به همراه خانواده از امتیاز تایر بهره مند می شوند، بدون اینکه بدانند، حلقه اتصال وسیله نقلیه آنان به زمین که آسایش آنان را فراهم  آورده، تایری است که بدست متخصصان و مهندسان  وکارگران عزیز ایرانی تولید و برای استفاده از آن شرایطی در نظر گرفته شده است، شرایطی که، عمده مصرف کنندگان، کوچکترین اطلاعاتی در مورد آن نداشته و نمی دانند که این وسیله آسایش چگونه تولید شده و چگونه بایستی مورد استفاده قرار گیرد.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر بعضا بدون توجه به عاج ها، شماره ها، اطلاعاتی که روی لاستیک درج شده، صرفا به برند تایر فکر می کنند که تایر را از فلان برند خریداری کرده ایم و درک ما از  تمامی نوشته ها و عاج ها وشماره ها، یک نوع طراحی زیبا روی لاستیک است؛ نه یک دنیا پیام و مطلب؛ بر همین اساس به نظر رسید، شایسته است دست اندرکاران این صنعت، برای مصرف کنندگان تولیدات کارخانه های خود، رسانه ای با هدف برقراری ارتباط با مصرف کنندگان تعریف کنند تا بدان وسیله، زبان واحدی بین تولیدکننده، فروشنده و عرضه کننده، مصرف کننده و نیروهای خدماتی که خدمات پس از فروش را برای مصرف کنندگان ارایه می دهند، ایجاد شود.

متقیان معتقد است اگر رسانه ای موفق شود زبان مشترک ایجاد کند، می تواند به  زبان گویای صنعت تایر در کشور تبدیل شود که امید دارد بشود،  به یقین می توان، تولید کنندگان و مصرف کنندگان را به زبان واحدی رساند و آن دیر نیست.

وی اظهار داشت: در این مرحله است که با ایجاد ادبیات مشترک، اصطلاحات واطلاعاتی که روی تایر ها نوشته شده، درجامعه رواج پیدا خواهد کرد، دیگر هیچ راننده ای حاضر نخواهد شد، با علم و آگاهی که بدست آورده، با تایری که توان استقامت در برابر سرعت ۸۰ کیلومتر ندارد، سرعت بالای ۱۲۰کیلومتر در ساعت را تجربه کند. اگر اهل سرعت است، تایری را انتخاب خواهد کرد که در برابر سرعت استقامت داشته باشد.

متقیان در ادامه سخنان خود گفت: نکته ای که ذکر شد، نمونه ای بود از هزاران اطلاعاتی که مصرف کنندگان باید بدانند و تولیدکنندگان موظف هستند این اطلاعات را هم روی تایر درج کنند و هم به مصرف ‌کنندگان آموزش دهند که از این تایر چگونه  بایستی استفاده کنند تا از آسایش بوجود آورنده بهرمند شد. این اتفاق نمی افتد، مگر اینکه دست اندرکاران تولید تایر، برای آشنایی مصرف کنندگان خود، تصمیم‌ به اطلاع  رسانی گرفته و برای این مهم، به رسانه ای تکیه کنند که صرفا به تخصص مورد نیاز صنف می پردازند ومخاطب آن  رسانه، وقتی نیاز به اطلاعات دارد، با اطمینان به سراغ رسانه تخصصی مورد نیاز خود برود.

وی اظهار داشت: اینجاست که ضرورت داشتن یک رسانه تخصصی مشخص می شود و هم ضرورت کمک و پشتیبانی از این رسانه تخصصی که بر این اساس، تایر نیوز با این هدف، به میدان خبری تایر آمده که، به رسانه ای تبدیل شود، به دور از هیاهو و جنجال های سیاسی و بدور از بزرگ نمایی های معمول رسانه ای و تبلیغاتی بتواند مشکلات، کمبود ها، محدودیت ها، مسایل کارگری و معیشتی، صنعت تایر را از زبان دست اندرکارانی که عمر خود را صرف اعتلای این صنعت و افزایش تولید و استاندارد سازی صنعت نموده و در حد استاندارد های جهانی و بلکه بالاتر ایران را به خود کفایی رسانده، گرفته و به سمع و نظر عموم  برساند.

متقیان ادامه داد: این مهم اتفاق نمی افتد مگر با همت، پشتیبانی، تلاش، همفکری، همیاری و در یک کلمه، خواست شما، برای دستیابی به رسانه‌ای ای معتبر، تخصصی، مورد اعتماد، کارآمد که بتواند در خدمت صنعت قرار گرفته، در جهت اعتلای صنعت تایر قدم بردارد.

وی افزود: همکاران من پس از لطف و عنایت باریتعالی، دست یاری به سوی شما و تمامی دست اندرکاران این صنعت دراز کرده ، با همیاری و همکری و مساعدت همه عزیزانی که دل درگرو این صنعت نهاده و به اعتلای آن می اندیشند ، امکاناتی فراهم آوریم، تا  این رسانه، به زبان گویای صنعت  تبدیل گردد.

به گفته متقیان، برای دستیابی به این مهم، همکارانی را به تایر نیوز دعوت کرده ام، با تخصص های خبری و سابقه طولانی در این بخش ، این همکاران در انجام  وظیفه  خود آمادگی دارند با تمام توان، تایر نیوز را تبدیل به رسانه ای کنند که زبان گویا و مورد اعتماد صنعت تایر باشد و و امید دارند تایر نیوز چنان در دل دست‌اندرکاران صنعت جا باز کند که روزی برسد هر یک از کارگران، مهندسان، برنامه ریزان، کارخانه داران، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان و حتی حامیان دولتی این صنعت و رسانه های جمعی، تمامی خبرهای خود در این حوزه را با منبع تایر نیوز منتشر و این رسانه به عنوان رسانه مطمان و تخصصی تایر، هم در صنعت و هم در جمع رسانه ها، به عنوان رسانه ای تخصصی و مورد اعتماد قبول شناخته شود و آن روز دیر نیست.

کد خبر 435

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha