سودسازی پکویر از افزایش ظرفیت تولید

کویرتایر در برنامه های سال جاری خود از افزایش ظرفیت تولید ۵۰ درصدی خبر داده به طوری که این میزان حاشیه سود خاص را با حداقل ۲۰ درصد رشد روبرو می سازد.

به گزارش خبرنگار بورس تایرنیوز، کویرتایر در برنامه های سال جاری خود از افزایش ظرفیت تولید ۵۰ درصدی خبر داده به طوری که این میزان حاشیه سود خاص را با حداقل ۲۰ درصد رشد روبه رو می سازد.

کویر تایر با تدوین برنامه های جدید درآمدزایی، از طرح توسعه ای خود به منظور افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت تولید خبر داده که میزان تولید تا پایان دوره مالی سال ۱۴۰۳ (آذر ماه) ۴۰.۰۰۰ تن قابل پیش بینی است.

با تحقق و اجرای این سیاست، حاشیه سود خالص پکویر می تواند حدودا رشدی ۲۰ درصدی را شاهد باشد. از سویی دیگر وضعیت سالانه تولیدات لاستیک سازان نشان می دهد این شرکت ها از سال ۹۰ به طور میانگین سالانه ۷ درصد افزایش تولید داشته اند؛ اما از سال ۱۴۰۱ به دلیل تامین ارز به موقع برای خرید مواد اولیه، این بخش رشد ۱۱ درصدی را شاهد بود که همچنان در روند صعودی به سر می برند.

هرچند عدم تامین به موقع ماده اولیه وارداتی و عدم افزایش نرخ فروش در تابستان سال گذشته منجر به کاهش تولید و فروش این شرکت شد؛ اما پکویر توانست موضوع را مدیریت کرده و پس از رفع آن، حجم تولیدات به مدار قبل بازگردد و متوسط تولید کویر تایر در بهمن و اسفند به ۳۴۰۰ تن در هر ماه برسد.

یادآور می شود، پکویر تولید کننده تایر سواری کراس اوور و شاسی بلند بوده که سهم فروش نزدیک به ۲۰ درصدب بازار را به خود اختصاص می دهد. با تاکید بر اینکه تولید واقعی شرکت سالانه نزدیک به ۳۳ هزار تن بوده و با توجه به طرح توسعه ای در دست احداث، ۱۴ هزارتن (SUV و CUV) به ظرفیت تولید اضافه خواهد شد و ظرفیت اسمی این بخش نیز حدودا ۵۰ درصد رشد خواهد یافت.

کد خبر 398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha