قیمت لاستیک در بازار ارزان‌تر از کارخانه/ عرضه از تقاضا پیشی گرفت

مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی مینی‌بوسرانی کشور اعلام کرد: در حال حاضر قیمت لاستیک در بازار ارزان‌تر از کارخانه است.

غلامرضا غضنفری، مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی مینی‌بوسرانی کشور در گفتگو با خبرنگار تایر نیوز، از نبود مشکل در حوزه تامین لاستیک مورد نیاز اعضای این اتحادیه خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر اعضای ما به دلیل اینکه قیمت لاستیک در بازار ارزان‌تر از کارخانه است، به دنبال تحویل کالا از کارخانه نیستند.

مدیر عامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی مینی‌بوسرانی کشور گفت: اعضای اتحادیه در بازار، لاستیک را به صورت شرایطی و با اقساط خریداری می‌کنند؛ به همین دلیل تمایلی به دریافت کالا از کارخانه ندارند.

وی با اشاره به پیشی گرفتن عرضه لاستیک مینی‌بوس نسبت به تقاضا ادامه داد: قیمت هر جفت لاستیک مینی‌بوس در بازار در حال حاضر بین ۶ و نیم تا هفت میلیون تومان است در حالی که نرخ کارخانه بیشتر از این رقم است.

به گفته غضنفری هر مینی‌بوس در سال ۱۲ عدد لاستیک مصرف می‌کند و میزان مصرف در این وسیله نقلیه بالاست.

وی گفت: یک و نیم سال است که قیمت بازار از کارخانه کمتر شده است؛  به همین دلیل ما دیگر لاستیک از کارخانه نمی‌خریم تا بین اعضا توزیع کنیم.

مدیر عامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی مینی‌بوسرانی کشور درباره تحویل لاستیک وارداتی به این اتحادیه بیان کرد: بهما لاستیک وارداتی نداند. اگر می‌دادند از آن استقبال می‌کردیم.

به گفته وی، اعضای این اتحادیه بار حمل و نقل بین شهری را به دوش می‌کشند و وضعیت فرسودگی در این ناوگان بحرانی است.

غضنفری گفت: حدود ۲۴ هزار دستگاه مینی‌بوس در کشور فعالاست که از این تعداد ۱۳ هزار دستگاه زمین‌گیر است.

به گفته وی لاستیک مینی‌بوس در کارخانه دنا،  بارز و البرز تولید می‌شود و کیفیت محصولات داخل شرایط مطلوبی دارد.

به گزارش تایر نیوز، بر اساس آمار سازمان راهداری کشور ۶۷.۵ درصد از ناوگان مینی‌بوس‌رانی کشور فرسوده است.  حدود ۱۳ هزار مینی‌بوس، سنی بالاتر از ۲۵ سال دارند و حدود ۱۶۵۰ دستگاه نیز سن ۲۰ تا ۲۵ سال سن دارند.

کد خبر 377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha