کاهش خطر تصادف ناشی از شل شدن چرخ‌ها با حسگر هوشمند سومیتومو

گروه صنعتی سومیتومو ژاپن، فناوری تایر هوشمند Sensing Core خود را با ویژگی جدیدی برای تشخیص شل شدن چرخ‌ها توسعه داده است که خطر تصادف ناشی از جدا شدن چرخ‌ها را به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.  

به گزارش خبرنگار تایر تکنولوژی، خطر تصادف ناشی از شل شدن چرخ‌ها به ویژه در فصل زمستان و هنگام تعویض تایرهای زمستانی بسیار شایع است. برخی رانندگان خودروهای سواری و کامیون هنگام تعویض تایرهای زمستانی، دقت کافی در سفت کردن پیچ و مهره‌های چرخ به خرج نمی‌دهند و همین موضوع باعث شل شدن چرخ و افزایش خطر تصادف می‌شود.

پژوهشگران سومیتومو (Sumitomo) برای مقابله با خطر تصادف ناشی از شل شدن چرخ‌ها، فناوری تایر هوشمند Sensing Core خود را با قابلیت تشخیص این مشکل توسعه داده‌اند

این فناوری هوشمند با سنجش فشار تایر، سطح سایش، توزیع بار و خطرات جاده، گزارش‌های لحظه‌از از وضعیت تایر در اختیار راننده قرار می‌دهد؛ همچنین سیگنال‌های سرعت چرخ و داده‌های شبکه کنترل‌کننده خودرو (CAN) را تجزیه و تحلیل کرده و شل شدن مهره‌های چرخ حتی به اندازه 1 میلی‌متر را تشخیص می‌دهد.

کاهش خطر تصادف ناشی از شل شدن چرخ‌ها با حسگر هوشمند سومیتومو
وضعیت چرخش چرخ با مهره‌های شل شده (سمت راست) و چرخش طبیعی (سمت چپ)

 این فناوری در عین حال با بررسی داده‌های به دست آمده، هشدار لازم و به موقع برای تعویض تایر فرسوده را به راننده اعلام می‌کند.

تایرسازی فالکن (Falken) که زیرمجموعه‌ای از گروه صنعتی سومیتومو محسوب می‌شود، قرار است از امسال محصولات خود را با فناوری جدید Sensing Core تولید و به بازار عرضه کند.

پیش‌بینی می‌شود که فناوری تایر هوشمند Sensing Core سهم قابل توجهی در آینده خودروسازی جهان به ویژه خودروهای خودران ایفا کند.

کد خبر 292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha