بحران تایرهای فرسوده و ضایعاتی در قبرس

با وجود قوانین مدیریت تایرهای فرسوده و ضایعاتی، قبرس با مشکلات متعددی ناشی از بحران تایرهای فرسوده و ضایعاتی روبرو است.

به گزارش تایر نیوز به نقل از کی‌نیوز، طبق برآوردهای انجام شده، ۱۰۰۰ تن زباله تایر در سراسر قبرس وجود دارد که محیط زیست و سلامت عمومی را به خطر انداخته است.

تایرهای فرسوده و ضایعاتی، یکی از چالش‌های اساسی مدیریت زباله در این کشور محسوب می‌شود و با وجود قوانین مدیریت تایرهای فرسوده و ضایعاتی، وجود نقطه ضعف‌های قانونی و اقدامات غیرقانونی از جمله پرداخت رشوه باعث شده است که هزینه‌های اجباری برای جمع‌آوری و بازیافت تایرهای فرسوده پرداخت نشود.

سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار حلقه تایر وارد بازار این کشور می‌شود. طبق قانون، واردکنندگان تایر باید به ازای هر حلقه تایر وارداتی، هزینه بازیافت پرداخت کنند که پیشنیاز ترخیص کالا از گمرک و پذیرش لاستیک است.

اغلب تایرهای فرسوده و ضایعاتی برای استفاده مجدد، بازیافت نمی‌شوند و برعکس برای تامین انرژی کارخانه سیمان واسیلیکو (Vasiliko) سوزانده می‌شوند که باعث آلودگی شدید هوای منطقه می‌شود.

مجلس قبرس و حسابرس کل این کشور به موضوع بحران تایرهای فرسوده و ضایعاتی ورود کرده‌اند، اما تاکنون تصمیم موثری در این زمینه اتخاذ نشده است.

یکی از راه‌حل‌های موجود در این زمینه، اقدامی است که در سراسر اروپا انجام می‌شود و شامل مدیریت داوطلبانه یا قانونی تایرهای فرسوده است.

کد خبر 172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha