بازار جهانی لاستیک خودرو تا سال ۲۰۳۰ به ۱۷۹ میلیارد دلار می‌رسد

پیش‌بینی‌می‌شود به دلیل افزایش تولید خودرو و استقبال فزاینده از خودروهای برقی (EV)، بازار جهانی لاستیک خودرو تا سال ۲۰۳۰ به ۱۷۹ میلیارد دلار خواهد رسید.

تایر نیوز: لاستیک خودرو یکی از اجزای حیاتی صنعت خودروسازی است که نقشی اساسی در عملکرد خودرو، ایمنی و تجربه کلی رانندگی ایفا می‌کند.

در جهت پاسخگویی به تقاضاهای در حال رشد مصرف‌کنندگان و الزامات نظارتی، تولید لاستیک خودروها نیز دستخوش تحولات قابل توجهی شده است. به عنوان مثال در حوزه خودروهای برقی، الزامات خاصی تعیین شده است که نیازمند طراحی تخصصی لاستیک این خودروها است.

در عین حال، تاکید فزاینده‌ای بر پایداری و استفاده از مواد بازیافت در صنعت لاستیک خودرو شده است و بسیاری از تولیدکنندگان لاستیک خودرو به دنبال برای تولید لاستیک‌های سازگار با محیط زیست، طول عمر بیشتر و بهینه سازی فرآیندهای تولید برای کاهش اثرات زیست محیطی هستند.

براساس گزارش اخیر Persistence Market Research، پیش‌بینی‌می‌شود بازار جهانی لاستیک خودرو با رشد فزاینده، از ۱۳۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ به ۱۷۹ میلیارد دلار در پایان سال ۲۰۳۰ برسد.

ابداعات فناورانه مانند فناوری لاستیک‌های هوشمند، تاکید بر پایداری و همچنین افزایش تقاضا برای خودروهای برقی (EV)، از جمله عوامل محرک شکل‌دهنده بازار لاستیک خودرو هستند.

افزایش استقبال از خودروهای برقی و خودران، قابل توجهی را برای بازار لاستیک خودرو ایجاد می کند. خودروهای برقی به لاستیک‌های تخصصی برای عملکرد و برد مطلوب و خودروهای خودران به لاستیک‌هایی با دوام و ویژگی‌های ایمنی ارتقایافته نیاز دارند.

از سوی دیگر، استفاده از فناوری‌های هوشمند مانند حسگرها و ویژگی‌های اتصال در نسل جدید لاستیک‌های خودرو، راه‌های جدیدی را برای نوآوری باز کرده‌اند. لاستیک‌های هوشمند می‌توانند داده‌های آنی درباره وضعیت سلامت لاستیک، عملکرد و شرایط جاده ارائه و فرصت‌هایی را برای خدمات و محصولات با ارزش افزوده ایجاد کنند.

البته باوجود روندهای مثبت، بازار لاستیک خودرو با چالش‌های خاصی مواجه است که نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق، بلندمدت و استراتژیک است. اصلی‌ترین چالش، نوسان قیمت مواد خام است. نوسانات در قیمت مواد کلیدی از جمله لاستیک طبیعی باعث افزایش هزینه‌های تولید شده و مشکلاتی را در مسیر حفظ قیمت رقابتی و سودآوری ایجاد می‌کند.

کد خبر 95

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha