زنجیره تولید تایر را تامین می کنیم/ به اروپای غربی تایر صادر می کنیم

رییس هیات مدیره مجتمع صنایع لاستیک یزد گفت: هم اکنون تولیدکنندگان ایرانی به اروپای غربی تایر صادر کرده که از تایرهای چینی و کره ای نیز مرغوب تر است.

به گزارش خبرنگار تایرنیوز، اسکندر ستوده، رئیس هیات مدیره مجتمع صنایع لاستیک یزد در نخستین همایش انجمن صنفی کارفرمایی زنجیره ارزش لاستیک با اشاره به این که از نظر کیفی و کمی در صنعت تایر در جایگاه بسیار مناسبی هستیم، گفت: امروز ۳۲۰ هزار تن تایر تولید می‌کنیم و استاندارد ترکیبی اروپا و آمریکا را در تولید تایر پشت سر گذاشته ایم.

وی افزود: امروز زنجیره تولید تایر را تامین می کنیم و گروه صنعتی رازی ۳۵ تا ۴۰ درصد از مواد اولیه مورد نیاز خود را تولید می کند.

ستوده با اشاره به این که اکنون ۷۵ درصد مواد اولیه صنعت در داخل کشور تولید می شود و این رقم به زودی به ۸۰ درصد خواهد رسید، افزود: امروز در منطقه و در مقایسه با ترکیه و عربستان بسیار سرآمد هستیم و نه فقط برای بازار ۸۵ میلیونی داخل، بلکه بازار ۵۰۰ میلیونی منطقه می توانیم تامین کنیم.

وی با انتقاد از سودآور نبودن صنعت گفت: تولید داخلی تایر زیر یک دلار در هر کیلو و تایر وارداتی چهار تا پنج دلار هزینه دارد که ضرورت حمایت از صنعت را نشان می دهد.

ستوده افزود: صنعت تایر ۳۰ همت فروش دارد و ۱۵ هزار اشتغال مستقیم ایجاد کرده که در صورت حمایت می تواند گسترش یابد.

وی افزود: امروز به اروپای غربی تایر صادر می کنیم و تایرهای ما از تایرهای چینی و حتی کره ای مرغوب تر است.

وی در رابطه با ماشین آلات گفت: تکنولوژی مورد استفاده در این صنعت در ایران بسیار بروز بوده و کمتر از میشلن فرانسه نیست.

دکتر ستوده افزود: تایر در ایران دارای مزیت نسبی در حوزه مواد اولیه و نهاده های تولید است و باید با تکیه بر این مزیت ها تولید صادرات محور را تقویت کرد.

کد خبر 91

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha