تایر نیوز: مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران در این نشست با اشاره به دغدغهها و نقطه نظرات روسای اتاقهای اصناف سراسر کشور در حوزه عرضه لاستیک گفت: زمانبر بودن پروسه ثبت درخواست که مستلزم به درج شماره شاسی، شماره موتور و تطبیق آن با کدملی افراد است و همچنین قطعیهای گاهوبیگاه سامانه جامع تجارت برای این کار، یکی از چالشهای جدی مطرح شده از سوی همکاران ما در سراسر کشور بوده است.
وی با اشاره به نیاز مبرم بازار به یک سایز خاص از لاستیک، از اقدام کارخانهها برای تحمیل خرید سبدی لاستیک در سایزهای مختلف انتقاد کرد و گفت: با اینکه عمده تقاضای بازار برای تامین لاستیک سایز ۱۳ و ۱۴ است، کارخانهها علیرغم آگاهی به این موضوع، لاستیکهای سایزهای کم تقاضای خود را نیز در قاب سبد خرید به متقاضیان تحمیل میکنند. این فروش سبدی و اجباری باعث شده که انبار فروشندگان مملو از لاستیکهایی شود که تقاضایی برای آنها وجود ندارد و این موضوع بیم احتکار را از سوی سازمانهای ناظر ایجاد میکند. این درحالی است که فروشندگان اگر ۸۰درصد از این سبد خریداری شده خود را به فروش نرسانند و خارج نکنند، امکان ثبت خرید جدید را ندارند.
رئیس اتاق اصناف ایران در بخش دیگری از سخنان خود درباره سکوها و پلتفرمهای فروش مجازی نیز گفت: مدیران این پلتفرمها عنوان میکنند که کار ثبت سفارش و خرید لاستیک توسط واحدهای صنفی در پلتفرمها انجام میشود؛ ولی متاسفانه کارخانه این کالاها را در اختیار واحدهای صنفی قرار نمیدهد. موارد متعددی از این دست شکایتها به اتاق اصناف ایران و تهران رسیده که موجبات نارضایتی مردم را نیز فراهم کرده است.
صفایی با تاکید بر لزوم فراهم کردن بسترهای لازم برای عرضه لاستیک از طریق پلتفرمها گفت: نباید اجازه دهیم عدهای حتی به صورت سهوی، زحمات شبانه روزی همکاران ما در اتاقهای اصناف ایران و وزارت صمت را با سهل انگاری پایمال کنند.
نظر شما