گام تازه اوریون در بازیافت تایرهای فرسوده

شرکت «اوریون اس‌اِی» که یک شرکت تخصصی در حوزه ساخت مواد شیمیایی است، چندین مخزن روغن پیرولیز لاستیک را در کارخانه خود در لهستان مستقر می‌کند تا تولید کربن سیاه را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار تایرنیوز، شرکت «اوریون اس‌اِی» که یک شرکت تخصصی در حوزه ساخت مواد شیمیایی است، چندین مخزن روغن پیرولیز لاستیک را در کارخانه خود در لهستان مستقر می‌کند تا تولید کربن سیاه را افزایش دهد.

این مخازن جدید روغن پیرولیز لاستیک را که به کارخانه تحویل داده می‌شود، دریافت خواهند کرد تا متعاقباً به راکتورهای کربن سیاه پمپاژ و به کربن سیاه تبدیل شود.

اوریون می‌گوید که تنها تولیدکننده‌ای در این صنعت است که کربن سیاه را از ۱۰۰٪ روغن پیرولیز لاستیک تولید کرده است. پیرولیز لاستیک یک روش برای بازیافت لاستیک‌های فرسوده است، به‌طوری‌که لاستیک‌های خرد شده در محفظه‌ای بدون اکسیژن و در حرارت بالا ذوب می‌شوند.

در این فرایند پلیمرهای لاستیکی به مولکول‌های کوچک‌تری تبدیل می‌شوند که به‌صورت بخار درآمده و از محفظه خارج می‌شوند. خروجی این فرایند می‌تواند گاز مصنوعی، کربن سیاه بازیافت‌شده، و روغن پیرولیز لاستیک باشد.

«پدرو ریوروس» معاون ارشد بخش کربن سیاه در اوریون می‌گوید: «شراکت ما با تولیدکنندگان کربن سیاه نشان‌دهنده تعهد ما به سازگاری با محیط‌زیست و نوآوری است.»

کد خبر 719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha