گام تازه گودیر در حفاظت از محیط زیست/ دغدغه های زیست محیطی یک شرکت پیشرو

شرکت تایرسازی «گودیر» در بخش ریسینگ EMEA در برنامه اعتبارسنجی زیست‌محیطی فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA) بالاترین نمره را کسب کرده است، امری که نشان‌دهنده تعهد این شرکت تایرسازی به سازگاری با محیط‌زیست در مسابقات خودرو و کامیون است.

به گزارش خبرنگار تایرنیوز به نقل از تایر تکنولوژی، گودیر اولین تامین‌کننده تایر مسابقات «باشگاه اتومبیلرانی غرب» موسوم به ACO (Automobile Club de l'Ouest) است که موفق به کسب این رتبه در چارچوب اعتبارسنجی زیست‌محیطی FIA شده است. این گواهینامه بخش‌های مسابقات مختلف گودیر از جمله مسابقات جهانی استقامتی، مسابقات ۲۴ ساعته لمانز و مسابقات کامیون‌رانی اروپا را شامل می‌شود.

این شرکت لاستیک‌های مسابقه مورد استفاده در این مسابقات را در واحدهای تولید خود در آلمان و لوکزامبورگ تولید می‌کند. هر دو کارخانه گودیر دارای گواهینامه‌های ISO ۱۴۰۰۱ و ISO ۴۵۰۰۱ و با استفاده از برقی فعالیت می‌کنند که کاملا از منابع تجدیدپذیر تولید شده است. واحد تولیدی این شرکت در آلمان همچنین در ژانویه ۲۰۲۴ گواهینامه ISCC را هم کسب کرده است.

گودیر قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ تمام فرایندهای تولیدی خود را با استفاده از انرژی تجدیدپذیر انجام داده و سوخت‌های مشتق‌شده از نفت را در محصولات خود حذف کند. این شرکت همچنین هدف دارد تا تا سال ۲۰۵۰انتشار گازهای گلخانه‌ای را در سراسر زنجیره تولید خود به صفر برساند.

در مسابقات کامیون‌رانی اروپا این شرکت مانند خودروهای شخصی و حمل‌ونقل تجاری، مبحث روکش مجدد را وارد کرد. روکش مجدد به فرایندی گفته می‌شود که در آن تایرهایی که تنها بر اثر سایش آج قابل‌استفاده نیستند، به کارخانه تحویل داده می‌شود تا کارخانه مجدداً آج جدیدی بر روی بدنه قبلی لاستیک نصب کند.

گودیر تایرهای مسابقه کامیون‌رانی خود را بعد از مسابقه بازسازی می‌کند تا در شرکت‌های حمل‌ونقل مجدداً استفاده شوند. به کمک این فرایند، نه‌تنها هزینه‌های اقتصادی کمتری به رانندگان تحمیل شده و نیازی به تعویض لاستیک نیست، بلکه به دلیل مصرف کمتر مواد اولیه، آسیب کمتری به محیط‌زیست وارد می‌شود.

کد خبر 711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha