درخواست های اتاق اصناف برای رفع موانع سامانه جامع تجارت/ صف های طولانی نتیجه کندی سامانه های دولتی

رئیس کمیسیون تخصصی لاستیک و روغن اتاق اصناف ایران در نامه‌ای خواستار رفع موانع موجود در سامانه جامع تجارت شد.

به گزارش خبرنگار تایر نیوز، عرضه لاستیک خودرو با تقاضا کاملا متعادل و در برخی اندازه‌ها حتی بیش از تقاضاست اما امروزه الزام توزیع کنندگان به ثبت هر تراکنش در سامانه جامع تجارت، زمینه کندی توزیع و طولانی شدن صف خرید برای مشتریان را فراهم کرده است. این روند، نارضایتی توزیع کننده و مصرف کننده در بازار را به همراه داشته است.

در همین راستا سید رضا عباس آبادی رئیس کمیسیون تخصصی لاستیک و روغن اتاق اصناف ایران در نامه‌ای به صفایی رئیس اتاق اصناف ایران خواستار حذف موانع موجود در سامانه جامع تجارت شده است.

در این نامه با تشکر از زحمات رئیس اتاق اصناف، بازرسان و مسئولان وزارت صمت، اتحادیه و کسبه این صنف اعلام شده است که با اقدامات انجام شده قیمت تایرها به حد تعادل نسبی رسیده و بعضا زیر قیمت دولتی به فروش می‌رسد. بنابراین کمبودی در توزیع لاستیک وجود ندارد.

در ادامه این نامه به قطعی‌های مکرر و موانع عدیده در سیستم جامع تجارت اشاره شده و آمده است: این قطعی‌ها خود مانعی برای فروش کالا و عرضه به موقع به مصرف‌کنندگان شده است. قطعی سامانه روند تعادل و آرامش بازار در صنف لاستیک را مختل کرده و مصرف کنندگان را به سمت التهاب سوق می‌دهد و چالش‌هایی را رقم خواهد زد.

در انتهای نامه، نگارنده خواستار حذف موانع موجود برای برقراری عدالت و رضایت‌مندی بیشتر در فوریت زمان مورد درخواست این کمیسیون تخصصی شده است.

کد خبر 703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha