هیچ یارانه‌ای برای تایر ویلچر پرداخت نمی‌شود/هزینه‌های تولید بیش از حد بالا است

مدیرعامل صنایع توانبخشی تک نو پویش افزا با تاکید بر اینکه هیچ یارانه‌ای برای تایر ویلچر پرداخت نمی‌شود، از هزینه‌های بالای تایر مورد نیاز خبر داد.

محمد براتی، مدیر عامل صنایع توانبخشی تک نو پویش افزا در گفتگو با خبرنگار تایر نیوز گفت: هیچ مشکلی برای تامین تایر مورد نیاز ویلچر نداریم.

وی افزود: ایران یاسا به‌طور مرتب لاستیک‌های مورد نیاز ما را تولید می‌کند و در اختیار واحدهای تولیدکننده ویلچر قرار می‌دهد.

براتی با تاکید بر اینکه هزینه‌های تایر نسبتا بالاست، گفت: ما برای دریافت ۵۰۰ تایر و تویوپ ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌کنیم.

وی درباره مدت زمان مورد نیاز برای تعویض لاستیک ویلچر، توضیح داد: شرایط تعویض تایر بستگی به این دارد که چقدر از این وسیله استفاده شود.

مدیر عامل صنایع توانبخشی تک نو پویش افزا ادامه داد: یک فردی صبح تا شب با ویلچرش بیرون راه می‌رود ولی یک فرد دیگر مثلا روزی یک ساعت جابجا می‌شود. به این ترتیب نیاز به تعویض تایر برای افراد مختلف متفاوت است.

وی اضافه کرد: تقریبا سالی یکبار باید لاستیک ویلچر را عوض کنیم.

براتی گفت: مصرف کنندگان برای تعویض لاستیک باید به محل‌هایی که ویلچر خریده‌اند، مراجعه کنند البته دوچرخه سازها هم می‌توانند کار تعویض تایر ویلچر را انجام دهند.

وی ادامه داد: هیچ یارانه‌ای برای لاستیک ویلچر در نظر گرفته نشده است و این مسئله هزینه‌های استفاده از ویلچر را بالا می‌برد؛ در حالی تولیدکنندگان داخلی از نبود یارانه برای تامین تایر ویلچرهای تولید داخل خبر می‌دهد که واردات ویلچر آماده با ارز ترجیحی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار تایر نیوز، عباس زارع‌نژاد، مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره تخصیص ارز ترجیحی به رسانه‌ها در اردیبهشت امسال گفته بود، بر اساس مصوبه هیئت دولت ارز ترجیحی برای تأمین تجهیزات پزشکی، مصرفی و توانبخشی موردنیاز جانبازان و ایثارگران اختصاص یافت.

وی ادامه داد: در مورد تـأمین دارو، تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی، ۲۸ قلم انواع دارو و ۱۶ قلم تجهیزات پزشکی، مصرفی، ویلچر و... مشمول قانون منع واردات کالاهای خارجی شده بود که بنیاد شهید و امور ایثارگران نمی‌توانست آنها را وارد کند.

به گفته زارع‌نژاد همه نیازها به ویلچر از خارج تامین نمی‌شود و بنیاد شهید در اسفندماه سال گذشته برای تأمین ۲ هزار ویلچر مناقصه برگزار کرده و هم‌اکنون در حال خرید این ویلچرهاست.

کد خبر 691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha