درآمد میشلن دیگر فقط از تایر نیست

شرکت «میشلن» که تا چند سال قبل تقریباً تنها بر حوزه تایر متمرکز بود، پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۳۰ حدود ۲۰ درصد از درآمد سالانه خود را از فعالیت‌های غیرمرتبط با تولید تایر به دست آورد.

به گزارش خبرنگار تایرنیوز، در سال مالی ۲۰۲۳ میلادی، میشلن حدود ۵ درصد از فروش سالانه ۳۰.۶ میلیارد دلاری خود را از فروش محصولات کامپوزیت پلیمری و ۱۱ درصد را از محصولات مرتبط با تایر، خرده‌فروشی و محصولات مرتبط با سبک زندگی به دست آورد.

میشلن اعلام کرده است که برای رشد خود در حوزه‌های خارج از تایر، به ادغام و تملک «ارزش‌افزا» روی می‌آورد؛ اقدامی که میشلن در ۲۰۱۸ یک نمونه بارز آن را با خرید شرکت پلیمری «فِنِر» تجربه کرد.

در سال ۲۰۲۱، میشلن شرکت AirCaptif، یک استارت‌آپ در زمینه محصولات عایق‌بندی را خرید که برای صنایع یا در حوزه محصولات بهداشتی تولید محصول می‌کرد و به گفته میشلن، در راستای سیاست تنوع‌بخشی میشلن به حوزه فعالیت این شرکت بود.

خرید این شرکت‌ها و دیگر اقدامات میشلن در این راستا با استراتژی «میشلن در حرکت» که در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد، همخوانی فراوانی دارد؛ سیاست رشدی که به گفته مقامات ارشد میشلن، مسیر راه این شرکت تا سال ۲۰۳۰ را تعیین خواهد کرد.

گرچه میشلن همچنان در حوزه تایرسازی یک بازیگر کلیدی و برجسته باقی خواهد ماند، اما در عین حال فعالیت خود را به حوزه‌های بهداشت، هوافضا، ساخت‌وساز و... گسترش خواهد داد.

میشلن پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۶ رشد سالانه بیش از ۵.۵ درصد داشته باشد و در این راستا، قصد دارد تا آن زمان میزان بهره‌وری از ظرفیت تایرسازی خود را به ۸۲ درصد افزایش دهد. بهره‌وری ظرفیت میزانی است که یک شرکت از ظرفیت تولیدی بالقوه خود استفاده می‌کند؛ این در واقع رابطه‌ای است میان خروجی تولیدات شرکت‌ها با تجهیزات و ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند.

این شرکت سرمایه‌گذاری مالی عمده خود در سال‌های آتی را به چهار بخش تعمیرات، رقابت با دیگر برندها، کربن‌زدایی از زنجیره تولید و گسترش فعالیت‌هایی غیر از تولید تایر تقسیم خواهد کرد.

کد خبر 681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha