چهار نکته برای خرید ابزار اسکن TPMS

وقتی کسی برای خرید یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ جدید به فروشگاه می‌رود، احتمالاً درباره پردازنده، توانایی‌های گرافیکی، حافظه، فضای ذخیره‌سازی و عوامل دیگر مانند بلوتوث و کیفیت دوربین سؤال می‌کند.

به گزارش خبرنگار تایرنیوز، هنگام خرید ابزار اسکن سامانه کنترل فشار باد تایرها (TPMS) هم باید به همین اصول توجه داشت، اما در بسیاری از مواقع این ویژگی‌ها نادیده گرفته می‌شوند، چون خریداران فقط بر مواردی مانند تنوع خودروهایی که دستگاه پوشش می‌دهد یا عمر دستگاه تمرکز می‌کنند. اما در تعیین یک ابزار اسکن مناسب باید شامل بررسی اجزای داخلی و خارجی مختلفی باشد که بر عملکرد و دوام دستگاه تأثیر می‌گذارند.

در این مقاله، نگاهی می‌اندازیم به جزئیت کارکردهای ابزارهای اسکن و چهار ویژگی مهم آن را بررسی می‌کنیم.

اولین ویژگی که باید مدنظر داشت، صفحه لمسی دستگاه است. صفحات لمسی به دو نوع تقسیم می‌شوند – خازنی و مقاومتی.

صفحات لمسی مقاومتی از دولایه انعطاف‌پذیر پوشیده شده با ماده مقاومتی تشکیل شده‌اند که با یک فاصله هوایی از هم جدا شده‌اند.

این دستگاه‌ها به‌اصطلاح کار را در می‌آورند، اما لایه‌های متعدد آن‌ها ممکن است نمایشگر را کمی تار نشان دهند. در مقابل،

صفحات لمسی خازنی صفحه‌ای شفاف ارائه می‌دهند که نمایشگر در آن با وضوح مطلوب دیده می‌شود.

برخی از ابزارهای اسکن دارای یک لایه حفاظتی اضافی برای صفحه‌نمایش هستند، مشابه محافظ صفحه‌هایی که در تلفن‌های

همراه استفاده می‌شود که در اصطلاح به آن گلس می‌گوییم. توصیه ما این است که در محیط‌های کارگاهی به دنبال این نوع از صفحات دارای محافظ باشید. رزولوشنِ صفحه‌نمایش که با تعداد پیکسل‌ها (عرض در ارتفاع) نشان داده می‌شود، وضوح نمایش را تعیین می‌کند. به‌طورکلی، رزولوشن بالاتر یعنی وضوح بیشتر است.

ویژگی دومی که باید مد نظر داشت، سیستم‌عاملی است که در ابزار اسکن به‌کاررفته است. سیستم‌عامل به معنای واقعی کلمه مغز یک ابزار اسکن است، زیرا حافظه، فرایندها و تمام نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای اضافی ابزار را مدیریت می‌کند.

سیستم‌عامل‌های خوب از پشتیبانی خوب، به‌روزرسانی‌های منظم و عملکرد قابل‌اعتماد برخوردار هستند.

ویژگی سوم موردنظر، RAM و فضای ذخیره‌سازی است. رَم و ذخیره‌سازی نقش‌های متفاوتی دارند، اما هر دو به یک اندازه مهم هستند. فضای ذخیره‌سازی مانند یک کابینت الکترونیکی است، یک حافظه دائمی. هرچه فضای ذخیره‌سازی شما بهتر باشد، بهتر است. مقدار استاندارد ۲۵۰ گیگابایت است که برای یک ابزار اسکن و به‌روزرسانی‌های احتمالی بی‌شک کفایت خواهد کرد.

از سوی دیگر، رَم به‌عنوان حافظه کوتاه‌مدت عمل می‌کند. هر زمان که نرم‌افزاری اجرا می‌شود، داده‌ها از فضای ذخیره‌سازی دائمی به RAM منتقل می‌شوند تا دسترسی به آن‌ها با سرعت بیشتری صورت پذیرد. رَم به کامپیوتر این امکان را می‌دهد که چندین فایل یا برنامه را مدیریت کند و نرم‌افزارهای گرافیکی را به‌صورت روان اجرا کند.

ویژگی چهارم، بلوتوث است. بلوتوث یک فناوری بی‌سیم است که داده‌ها را در فواصل کوتاه انتقال می‌دهد و یکی از بهترین مزایای ابزار اسکن مجهز به بلوتوث این است که می‌تواند بدون نیاز به اتصال سیمی، با دانگل بلوتوث OBD یا ابزار دیاگِ خودرو ارتباط بی‌سیم برقرار کنید.

هنگام خرید ابزار اسکن، آن را مانند خرید یک کامپیوتر در نظر بگیرید. ویژگی‌هایی مانند صفحه لمسی، سیستم‌عامل، فضای ذخیره‌سازی و RAM از ملاحضات مهمی که باید برای ابزار اسکن بعدی به آنها توجه کنید.

کد خبر 676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha