دومین کارخانه کنتیننتال هم گواهینامه ISCC Plus را دریافت کرد

کارخانه تایرسازی «کانتیننتال» در چین گواهینامه ISCC Plus را دریافت کرده است؛ گواهینامه‌ای که برای رعایت استانداردهای خاص سازگاری با محیط زیست و اطمینان از شفافیت و ردیابی‌پذیری مواد اولیه مورد استفاده در تولید به کارخانه‌ها اعطا می‌شود.

به گزارش خبرنگار تایرنیوز، کارخانه تایرسازی کنتیننتال در پارک فناوری «نانگنگ» در منطقه فناوری پیشرفته «هفی» واقع و در سپتامبر ۲۰۰۹ افتتاح شد. این شعبه کانتیننتال از سال ۲۰۱۱ تایرهای خودروهای سواری و وسایل نقلیه باری سبک را برای بازارهای چین و آسیا-اقیانوسیه تولید کرده و از سال ۲۰۱۲، تولید تایرهای دوچرخ را نیز آغاز کرده است.

ISCC Plus یک گواهینامه داوطلبانه است که شرکت‌ها می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند؛ گواهینمه‌ای که برای اقتصاد زیستی و اقتصاد در چرخه بازیافت اعطا می‌شود. این گواهینامه مواد اولیه غیرمتعارف مورد استفاده در صنایع مختلف مانند غذا، خوراک دام، شیمیایی، پلاستیک، بسته‌بندی و نساجی را تأیید می‌کند و معیارهای آن عبارتند از رصد جریان تامین مواد اولیه، استانداردهای محیط‌زیستی، حفاظت از اکوسیستم‌ها، رعایت حقوق کاری و انسانی، و همچنین ترویج توسعه اقتصادی سازگار با محیط زیست.

«شیائوجی وانگ» رئیس کارخانه کانتیننتال در «هفی» می‌گوید: «این گواهینامه نشان‌دهنده کیفیت بالای تمامی فرآیندهای کاری ما از تأمین مواد اولیه تا حمل‌ونقل محصولات نهایی است. کارخانه ما در هفی با رعایت الزامات سختگیرانه گواهینامه ISCC Plus از جمله ردیابی مواد اولیه و رعایت استانداردهای زیست‌محیطی، مطابقت دارد. این گواهینامه تعهد ما به فرآیندهای سازگار با محیط‌زیست در طول زنجیره ارزش را نشان می‌دهد.»

کانتیننتال برای دریافت این گواهینامه، سهم مواد اولیه فسیلی، تجدیدپذیر و بازیافتی را در سیستم‌های موجود خود بررسی کرد و مقدار هر یک از آن‌ها را در طول زنجیره تامین خود ردیابی کرد. با این کار، کانتیننتال می‌تواند به مرور زمان سعی کند تا به‌تدریج سهم مواد سازگار با محیط زیست را در محصولات خود افزایش دهد.

کانتیننتال قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ در تایرهای خود بیش از ۴۰ درصد مواد تجدیدپذیر و بازیافتی استفاده کند و تا سال ۲۰۵۰ این را به ۱۰۰ درصد مواد سازگار با محیط زیست برساند. این شرکت که پیش‌تر توانسته بود برای کارخانه خود در پرتغال هم این گواهینامه را دریافت کند، با دریافت ISCC Plus برای شعبه هفی نشان داد که در این مسیر عزمی راسخ دارد.

«خورخه آلمیدا» مسئول بخش سازگاری با محیط زیست در تایرهای کانتیننتال می‌گوید: «ما در حال افزایش نسبت مواد تجدیدپذیر و بازیافتی در تایرهای خود هستیم و شفافیت و مسئولیت‌پذیری لازم را در این فرایندها برقرار کرده‌ایم؛ امری که توسط گواهینامه بین‌المللی شناخته‌شده ISCC Plus تأیید شد.»

کد خبر 675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha