​​​بهره‌برداری از فاز نخست توسعه کارخانه ایران تایر تا پایان امسال با تولید ۴ هزار تن تایر 

آئین رونمایی از تامین مالی یک هزار میلیارد تومانی طرح توسعه شرکت تولیدی ایران تایر برگزار و در آن وعده داده شد که فاز نخست توسعه کارخانه ایران تایر، تا پایان امسال با تولید 4 هزار تن تایر موردبهره برداری می گیرد.

به گزارش خبرنگار تایرنیوز به نقل از روابط عمومی هلدینگ انرژی سینا، محمدصادق عظیمی فر، مدیرعامل هلدینگ انرژی سینا در این جلسه با ابراز خرسندی از انجام این تامین مالی، اظهار داشت: تأمین مالی هزار میلیارد تومانی ایران تایر نشان می‌دهد کار در طرح توسعه این شرکت به شکل مناسبی در حال پیگیری است چراکه برای پیشبرد مطلوب هر پروژه‌ای نیازمند چند رکن هستیم و یکی از مهمترین این ارکان، موضوع تامین مالی مناسب است.

مدیرعامل هلدینگ انرژی سینا ادامه داد: طرح توسعه شرکت تولیدی ایران تایر به عنوان قدیمی‌ترین تولیدکننده تایر در کشور از سال ۱۳۹۹ با هدف تولید سالانه ۲۵ هزار تن انواع تایر در کارخانه مهدیشهر سمنان کلید خورد. وی با بیان اینکه این طرح به رغم پیشرفت فیزیکی افزون بر ۳۰ درصدی، با دو مشکل و چالش همراه بود گفت: چالش نخست این طرح، فقدان ساختار مدیریت حرفه‌ای پروژه و چالش دوم، تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای طرح بود.

در بخش دیگری از آئین رونمایی از تامین مالی یک هزار میلیارد تومانی شرکت تولیدی ایران در بورس اوراق بهادار، امیرشقاقی مدیرعامل این شرکت به تشریح اهمیت، ضرورت اجرا و اهداف کمی و کیفی پروژه توسعه ایران تایر در مهدیشهر سمنان پرداخت و گفت: امروز صنعت تایر کشور و بویژه شرکت ایران تایر در یک پیچ تاریخی و نقطه عطف قرار دارد زیرا سالانه مجموع شرکت‌های داخلی حدود ۲۵۰ هزار تن تایر تولید می‌کنند که سهم ایران تایر از این رقم چیزی حدود ۳۰ هزار تن معادل ۱۳ درصد تولید و فروش تایر در بازار ایران است.

وی ادامه داد: این در حالی است که همزمان سالانه حدود یک و نیم میلیون خودرو توسط خودروسازان داخلی، تولید و روانه بازار می‌شود که این تعداد خودرو به هفت و نیم میلیون لاستیک نیاز دارند.

رقبای ما با اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود در مناطق مختلف کشور، به سرعت در حال بدست آوردن سهم بیشتری از بازار تایر کشور هستند و در این بازاری که کشش بسیار بالایی دارد اگر وارد گُود نشویم و طرح‌های توسعه‌ای خود را به منظور تولید لاستیک‌هایی با رینگ‌های بالای ۱۵ و خودروهای سنگین اجرا نکنیم، به طور قطع عقب خواهیم افتاد.

مدیرعامل ایران تایر تأکید کرد: در حوزه تایرهای اتوبوسی و باری یا به اصطلاح تایرهای سنگین نیز، چیزی حدود ۲ میلیون حلقه در سال نیاز بازار است که ۷۰ درصد آن واردات و تنها ۳۰درصد تولید می‌شود و این در حالی است که صنعت ترانزیت از صنایع پایه و استراتژیک کشور به شمار می‌رود.

امیرشقاقی با بیان اینکه تمام این مسائل اهمیت اجرای طرح توسعه ایران تایر در مهدیشهر سمنان را دو چندان می‌کند، افزود: در حال در کارخانه تهران شرکت ایران تایر با توجه به استفاده حداکثری از فضای سه هکتاری موجود، عملاً جا برای توسعه و نوسازی وجود ندارد و بر اساس این ضرورت، احداث کارخانه جدید در مهدیشهر سمنان در یک فضای ۳۰ هکتاری در دستور کار قرار گرفته است و از همان ابتدا طرح توسعه ایران تایر از عدم وجود یک ساختار مدیریت حرفه‌ای پروژه و تأمین مالی رنج می‌برد.

وی ادامه داد: با سیاست‌های جدید هلدینگ، اجرای طرح توسعه ایران تایر به چند فاز تقسیم شد که در فاز نخست راه‌اندازی کارخانه تا پایان سال ۱۴۰۳ با تولید سالانه چهار هزار تن تایر در دستور کار قرار دارد که این اقدام با انجام موفقیت‌آمیز تأمین مالی هزار میلیارد تومانی به منظور خرید تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز، کلید خورد. در فاز دوم نیز، رسیدن به تولید ۲۵ هزار تن تایر با تامین مالی مناسب از بازار سرمایه، مدنظر قرار دارد تا از محل این اقدام ایران تایر بتواند ۲۰ درصد سهم بازار تایر کشور را بدست بیاورد.

به گفته امیرشقاقی، پروژه توسعه شرکت ایران تایر در مهدیشهر سمنان زمینه‌ساز اشتغال یک هزار و ۷۰۰ نفر خواهد بود تا در کنار درآمدزایی، ارتقا سهم بازار، جلوگیری از واردات تایرهای سنگین، به اشتغال جوانان نیز کمک کند.

کد خبر 671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha