بارز یک ماهه ۱.۱ همت لاستیک فروخت

 گروه صنعتی بارز در اردیبهشت ماه بالغ بر ۱.۱۲ همت فروش داشته که این رقم نسبت به ماه قبل ۷۷درصد افزایش و نسبت به میانگین سال ۱۴۰۲ رشد ۳۵درصدی را نشان می دهد این در حالی است که مبلغ فروش اردیبهشت ۱۴۰۲ حدود ۷۵۲میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار تایرنیوز، مقدار کل تولید بارز در اردیبهشت بالغ بر ۸.۱۲۵ تن انواع محصولات بوده که این مقدار نسبت به ماه گذشته کاهش ۳درصدی را نشان داده؛ اما با این حال مقدار فروش ۷.۸۷۶تن بوده که با افزایش محسوس ۶۵% نسبت به فروش ضعیف فروردین ماه گزارش شده است.

میانگین تولید ماهانه سال ۱۴۰۲ حدود ۷.۲۷۵ تن و میانگین فروش نیز ۷.۱۴۰تن و مقدار فروش اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ نیز ۷.۶۹۱ تن بوده است. نرخ فروش تایر رادیال و بایاس نسبت به ماه قبل حدود ۸% و ۶% افزایش نرخ داشته اند و برای تایر رادیال به میزان ۱۳۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم و برای تایر بایاس ۱۶۱هزار تومان به ازای هر کیلوگرم گزارش شده است.

با توجه به مجوز افزایش نرخ دریافتی و زمان اعلام آن در اوایل اردیبهشت ماه، بنظر می رسد در نرخ های خرداد ماه نسبت به فروردین ماه میانگین ۲۰% رشد را شاهد باشیم. در سال گذشته به طور متوسط نرخ فروش تایر رادیال ۱۱۰ هزار تومان/کیلوگرم و تایر بایاس ۱۲۸ هزار تومان/کیلوگرم استوار بوده است.

درخصوص مواد اولیه نیز نسبت به ماه گذشته بطور متوسط نرخ SBR حدود ۳درصد رشد داشته و نرخ SMR حوالی ۲درصد افزایش داشته است. مجموع فروش شرکت در دوره ۲ ماهه سال مالی ۱۴۰۳ بالغ بر ۱.۷۶ همت بوده و این رقم با توجه به افت ۱ درصدی فروش (کاهش ۱۳۴ تنی فروش) نسبت به مبلغ فروش مدت مشابه سال مالی گذشته رشد ۴۳درصدی را نشان می دهد.

کد خبر 660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha