بریجستون تایر مسابقه سازگار با محیط زیست می سازد

شرکت تایرسازی «بریجستون» (Bridgestone) در حال بهبود سازگاری محصولات خود با محیط‌زیست در تایرهای جدید مسابقه‌ای Firestone Firehawk است که در مسابقات ایندیاناپولیس ۵۰۰ استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تایر نیوز، شرکت تایرسازی «بریجستون» (Bridgestone) در حال بهبود سازگاری محصولات خود با محیط‌زیست در تایرهای جدید مسابقه‌ای Firestone Firehawk است که در مسابقات ایندیاناپولیس ۵۰۰ استفاده خواهد شد.

امسال این شرکت بیش از ۵۰۰۰ تایر از این نوع تولید خواهد کرد که از دو مونومر «بایواستایرن» و «بوتادین» تهیه شده است، مونومرهایی که از فراوری روغن نخل تولید می‌شوند. این مواد توسط سازمان بین‌المللی گواهینامه پایداری و کربن (ISCC) از نظر شفافیت و قابلیت ردیابی در زنجیره تأمین تأیید شده‌اند.

بریجستون سعی دارد با استفاده از این مونومرها ثابت کند که سازگاری با محیط‌زیست به معنای کاهش عملکرد نیست.

«کارا کرستولیک» مدیر اجرایی مهندسی و تولید تایرهای مسابقه‌ای در بریجستون می‌گوید نیازهای ویژه و دشوار در مسابقات اتومبیل‌رانی برای بریجستون یک چالش تمام‌عیار و غول مرحله آخر است. اگر این شرکت بتواند با استفاده از راهکارهای سازگار با محیط‌زیست عملکرد برتر را در مسابقات حفظ کنند، این فناوری‌ها می‌توانند در آینده به صنعت حمل‌ونقل وارد شوند.

دو سال پیش بریجستون تایرهای مسابقه‌ای فایرستون فایرهاک را برای مسابقات خیابانی NTT IndyCar معرفی کرد. در این تایرها تمام لاستیک طبیعی هیویا در دیواره‌های جانبی با لاستیک گایول جایگزین شده است. بریجستون میلیون‌ها دلار در پروژه توسعه گایول به‌عنوان راهکاری سازگار با محیط‌زیست سرمایه‌گذاری کرده است.

سال گذشته، این شرکت با همکاری با «شل کمیکالز» (Shell Chemicals) به پیشرفت دیگری دست یافت و بوتادین بیولوژیک را در تایرهای مسابقه‌ای خود به کار برد، اقدامی که گامی مثبت به‌سوی تولید سازگار با محیط‌زیست تایرها بود.

سازگاری با محیط‌زیست برای بریجستون فقط به مواد سازنده لاستیک محدود نمی‌شود. این شرکت سعی دارد در همکاری با Penske Corp. این تایرها را با استفاده از کامیون‌های الکتریکی به محل مسابقه منتقل کند تا در بخش حمل‌ونقل آن‌ها نیز از راهکارهای سازگار با محیط‌زیست استفاده کرده باشد.

کد خبر 647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha