لاستیک سفارشی بریجستون برای مازراتی شاسی بلند برقی

شرکت خودروسازی مازراتی برای ساخت تایرهای سفارشی ۲۰ اینچی برای اولین شاسی‌بلند تمام برقی خود به نام «گریکاله فولگوره» به سراغ شرکت تایرسازی آمریکایی «بریجستون» رفت.

به گزارش خبرنگار تایرنیوز، شرکت خودروسازی مازراتی برای ساخت تایرهای سفارشی ۲۰ اینچی برای اولین شاسی‌بلند تمام برقی خود به نام «گریکاله فولگوره» به سراغ شرکت تایرسازی آمریکایی «بریجستون» رفته که این همکاری در تداوم شراکت طولانی‌مدت بین این دو برند است که پیش‌تر در پروژه‌هایی مانند مازراتی MC۲۰ نیز اتفاق افتاده بود.

تایرهای سفارشی «بریجستون پوتنزا اسپورت انلیتن» که برای خودروی گریکاله انتخاب شده‌اند، به افزایش برد خودروهای برقی و بهبود عملکرد آن در شرایط خشک و همچنین مرطوب کمک می‌کنند.

این تایرهای مازراتی از فناوری «انلیتن» بریجستون بهره می‌برند که مقاومت چرخشی بسیار کمی دارد و باعث شده این تایر در آزمون مصرف انرژی اتحادیه اروپا، برچسب درجه A را به دست آورد. این ویژگی موجب شده تا مسافت رانندگی با مازراتی گریکاله فولگوره در هر بار شارژ تا ۵۰۰ کیلومتر برسد.

بریجستون در تولید این لاستیک سفارشی، علاوه بر فناوری‌های دیجیتال طراحی لاستیک خود، از شبیه‌ساز رانندگی مازراتی هم استفاده کرده است. این فناوری‌های دیجیتال به کاهش نمونه‌سازی و آزمایش فیزیکی، و کاهش مصرف مواد اولیه کمک می‌کنند که در نهایت موجب کاهش تولید کربن و آلودگی کمتر محیط‌زیست می‌شود.

«استیون دی بوک» از مقامات ارشد بریجستون در این باره گفت: «گریکاله فولگوره یک گام تاریخی مازراتی در مسیر برقی‌سازی خودروها است و ما بسیار مفتخریم که با تایرهای بریجستون به بهبود عملکرد آن کمک کرده‌ایم. ما عزم خود را برای ورود به دنیای خودروهای برقی جزم کرده‌ایم و همکاری در این زمینه را لحظه‌ای بزرگ می دانیم.

کد خبر 630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha