سودسازی ۱۴۷ تومانی «شصدف»

صنعتی دوده فام، سود خالص ۲۹۳ میلیارد تومانی را اخذ و ۱۴۷ تومان را به ازای هر سهم «شصدف» شناسایی کرده است.

به گزارش خبرنگار بورس تایرنیوز، با اشاره به صورت های مالی منتشر شده از عملکرد دوره مالی ۱۴۰۲ صنعتی دوده فام، این شرکت توانست از تولید و فروش به سود خالص ۲۹۳ میلیارد تومانی برسد و به ازای هر سهم «شصدف» نیز ۱۴۷ تومان سود شناسایی کند.

همچنین این شرکت توانست در دوازده ماهه سال گذشته نیز ۲۹۳ میلیارد تومان سود خالص کسب کند که این میزان در مقایسه با سال ۱۴۰۱ رشد ۶.۸ درصدی را نشان می دهد. به همین منظور است که حاشیه سود ناخالص ۱۴۰۲ شصدف رشد ۲۳.۷۷ درصد ی را تجربه کرد.

از سویی دیگر شصدف در سال گذشته نیز ۲.۱ همت فروش را ثبت کرد که در مقایسه با سال۱۴۰۱ رشد ۳.۶ درصدی داشت. البته این شرکت با افزایش هزینه های مالی نیز روبه رو شد به طوری که شصدف در ۱۴۰۲ بیش از ۸۸ هزار تن روغن آروماتیک سنگین (۱۴.۱ درصد کمتر از سال گذشته) و با نرخ ۱۶۴۷۳۵ ریال بر کیلوگرم خریداری کرد و هزینه مواد اولیه نیز رشد ۲ درصدی از خود به جا گذاشت.

بر همین اساس هزینه‌ی مالی شصدف در فصل زمستان نسبت به فصل قبل رشد قابل توجه ۶۷ درصدی را ثبت کرد. لازم به ذکر است، ۷۹.۷ درصد از بهای تمام شده محصولات دوده صنعتی فام نیز هزینه مواد مستقیم مصرفی به شمار می رود.

بنابراین شصدف طی دوره مالی مذکور از نظر مقدار فروش دوده ۱۷.۵ درصد کاهش را تجربه کرد (۴۹۸۳۳ تن)، زیرا نرخ دوده با رشدی ۲۵.۶ درصدی به ۴۲۴.۹ میلیون تومان بر هر کیلوگرم رسید. البته زمستان سال گذشته، شصدف توانست فروشی ۶۴۵ میلیارد تومانی را محقق سازد و ۸۸.۸ میلیارد تومان نیز سود خالص به دست آورد که این میزان ۴۶.۴ درصد بیشتر از پاییز به شمار می رود و سود هر سهم شصدف ۴۴۴ ریال شد.

در فصول قبل نیز سود هر سهم شصدف به ترتیب ۳۸۴_۳۰۴ _۳۳۳ ریال بود. یادآور می شود؛ سود شرکت در زمستان نسبت به فصل پاییز رشد ۱۴ تومانی (۴۶ درصدی) داشته که بر اساس آخرین سرمایه سود برای هر سهم در زمستان ۲۳.۴ بیشتر از دیگر فصول به شمار می رود.

آخرین قیمت این سهم نیز در پایان اردیبهشت ماه ۱۵۵۰ تومان بوده که در سه ماه اخیر رشد ۲۲.۶۶ درصدی را تجربه کرده است.

کد خبر 627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha