حرکت جهانی برای بازیافت تایر/ تاسیس بنیاد بازیافت از سوی ایالات متحده

چندین نهاد حوزه تایر از جمله انجمن‌ها، تولیدکنندگان، خرده‌فروشان و بازیافت‌کنندگان در بنیاد تازه‌تأسیس «بنیاد بازیافت تایر» شرکت می‌کنند که سردمداران آن «انجمن تولیدکنندگان تایر ایالات متحده» و «انجمن صنعت تایر» هستند.

به گزارش خبرنگار تایرنیوز، چندین نهاد حوزه تایر از جمله انجمن‌ها، تولیدکنندگان، خرده‌فروشان و بازیافت‌کنندگان در بنیاد تازه‌تأسیس «بنیاد بازیافت تایر» شرکت می‌کنند که سردمداران آن «انجمن تولیدکنندگان تایر ایالات متحده» و «انجمن صنعت تایر» هستند.

این طرح ابتکاری جدید، بودجه‌ای تامین می‌کند که به پروژه‌های تحقیقاتی، آموزشی، همکاری و نمایشگاهی در حوزه بازیافت لاستیک خودرو اختصاص خواهد یافت.

به گفته نهادهای تشکیل‌دهنده، این صندوق قصد دارد تمامی تایرهای بی‌مصرف را وارد چرخه بازیافت کرده و آن‌ها را در بازارهای دوست‌دار محیط‌زیست عرضه کند.

«ان فوریستال لوک» مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان تایر ایالات متحده گفت: «در ۳۰ سال گذشته، ما از مدیریت تایرهای دوست‌دار محیط‌زیست دفاع کرده‌ایم، اما هنوز کارهای زیادی باقی مانده است و در حال حاضر تنها ۷۱ درصد این تایرها بازیافت می‌شوند.»

او ادامه داد: «با کمک این بنیاد و همکاری با هیئت‌مدیره جدید که از تولیدکنندگان، فروشندگان، بازیافت‌کنندگان و کارشناسان حوزه حمل‌ونقل تشکیل شده، ما مطمئن هستیم که می‌توانیم هدف بازیافت ۱۰۰ درصدی تایرها را عملی کنیم.»

هیئت‌مدیره جدید این بنیاد طرح‌های تحقیقاتی را اعلام کرده که در سال میلادی آینده با ۳۰۰ هزار دلار بودجه و در ۲۰۲۶ با ۲ تا ۳ میلیون دلار بودجه اجرا خواهند شد.

«دیک گاست» مدیرعامل انجمن صنعت تایر گفت: «ما با این بودجه می‌توانیم تحقیقات و پروژه‌های مهمی را برای رفع کاستی‌های علمی پیشبرد چرخه بازیافت تایرها انجام دهیم.»

انجمن تولیدکنندگان تایر ایالات متحده اعلام کرده است که یکی از حوزه‌های اصلی که تمرکز این بنیاد را به خود اختصاص داده، تسریع در اجرای طرح آسفالت تولیدشده با لاستیک‌های بازیافتی است که مزایای اقتصادی و زیست‌محیطی فراوانی دارد.

کد خبر 613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha