کارخانه بدون دی اکسید کانتیننتال در پرتغال

شرکت تایرسازی کانتیننتال در راستای تحقق هدف خود برای دستیابی به تولید کاملاً بدون دی‌اکسیدکربن تا سال ۲۰۴۰، تولید تایرهای پاک را در کارخانه خود در پرتغال آغاز کرده است.

به گزارش تایرنیوز، شرکت تایرسازی کانتیننتال در راستای تحقق هدف خود برای دستیابی به تولید کاملاً بدون دی‌اکسیدکربن تا سال ۲۰۴۰، تولید تایرهای پاک را در کارخانه خود در پرتغال آغاز کرده که این کارخانه ظرفیت تولید سالانه بیش از ۱۸ میلیون تایر دارد و از یک دیگ بخار الکتریکی استفاده می‌کند؛ دیگی که به‌جای گاز طبیعی، در تولید بخار از برق پاک استفاده می‌کند.

دیگ الکتریکی برقی جدید این کارخانه از انرژی خورشیدی و سایر انرژی‌های تجدیدپذیر با حداقل تلفات آب را به بخار آب تبدیل می‌کند. در این دیگ بخار، آب از پایین دیگ به بالا پمپ شده و روی الکترودها اسپری می‌شود.

سپس با گرم‌شدن آب با جریان الکتریکی تبخیر می‌شود. این فرایند برای ولکانیزاسیون (داغ‌شدن و تحت فشار قرار گرفتن) ضروری است، فرایندی که لاستیک خام را به لاستیک تایر انعطاف‌پذیر تبدیل می‌کند.

در این کارخانه باقی می‌ماند تا در صورت قطع جریان انرژی‌های تجدیدپذیر، به‌طور موقت استفاده شود. این رویکرد ترکیبی برای کمک به حفظ فرایندهای تولید پایدار به‌ویژه در ماه‌های زمستان که انرژی خورشیدی کمتر است، طراحی شده است.

یک مقام ارشد کانتیننتال در این باره گفت: «کارخانه ما در پرتغال نشان می‌دهد که حتی کارخانه‌های تایرسازی بسیار بزرگ هم می‌توانند به تولید محصول خنثی دست یابند. برای انجام این کار، دردسترس‌بودن منابع انرژی تجدیدپذیر با قیمت‌های رقابتی بسیار مهم است. ما در حال آماده‌سازی تمام نیروگاه‌های خود هستیم تا بتوانند تاحدامکان از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنند.»

کارخانه «لوسادو» کانتیننتال که در محله‌ای با همین نام در پرتغال واقع شده، بیش از ۳۰ سال است که عملیاتی شده است.

کانتیننتال تایرهای خود برای ماشین‌آلات کشاورزی و خودروهای آفرودی را در این کارخانه تولید می‌کنند. لوسادو همچنین محل تولید تایرهای UltraContact NXT است که به گفته کانتیننتال کم‌ضررترین تایرهای این سری برای محیط‌زیست است.

کد خبر 612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha