​​​​​​به دنبال از بین رفتن فاصله قیمتی لاستیک دولتی با بازار آزاد هستیم 

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت: فاصله قیمتی لاستیک دولتی در مقایسه با بازار آزاد آن، در سایزهای ۱۳ و ۱۴، حدود ۳۰درصد ارزان‌تر است، البته در سایزهای بالاتر مشکلی وجود ندارد، حتی زیر قیمت مصوب عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار تایر نیوز، محسن صیادی گفت: در راستای شفافیت قیمت لاستیک دولتی و آزاد و جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی از اختلاف قیمت بین نرخ تعاونی و آزاد لاستیک، با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، شاهد افزایش حدود ۲۰درصدی قیمت لاستیک دولتی هستیم،بیان کرد: همانطور که اعلام شده بود دریافت لاستیک با نرخ دولتی با تغییراتی همراه بوده و برای دریافت آن شماره شاسی و شماره موتور نیز موردنیاز است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد در ادامه با اشاره به اینکه نظارت های خود را در بازار آغاز کرده ایم و به دنبال از بین رفتن فاصله قیمتی لاستیک دولتی با بازار آزاد هستیم، اظهارکرد : با گران فروشان در این حوزه برخورد قاطع خواهد شد، طی یک سال گذشته در این صنف اقداماتی از جمله؛ بیش از ۷۸۳ مورد بازرسی، تنظیم ۹۴ فقره فرم تخلف، مهر و موم ۱۳ واحد صنفی و عودت وجه حدود ۲۰۰ میلیون ریالی به شاکیان انجام شده است.

صیادی با توجه به آماری که از سوی اتحادیه لاستیک فروشان دریافت شده است، خبر داد: اوضاع بازار لاستیک نسبت به هفته گذشته بهتر شده است. البته در روزهای آتی بهتر هم می شود. شرکت های تولیدکننده، تولید کالاهای پرفروش را افزایش داده‌اند. لاستیک تایرهای ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ در روزهای پیش‌رو اشباع شده است و ان‌شاء‌ا… دیگر کالایی به نام بازار آزاد در این حوزه نخواهیم داشت.

کد خبر 607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha