سود سازی راکتور برای شدوص/حاشیه سود ۳۱ درصدی

شدوص با راه اندازی و بهره برداری از طرح نوسازی راکتور دوده سخت میزان فروش خود را با رشد ۲۶ درصد روبه رو ساخت وحاشیه سود شدوص نیز از ۲۰ به ۳۱ درصد رسید.

به گزارش تایرنیوز سال ها بود که دوده صنعتی پارس با فرسودگی خطوط تولید کارخانه  دست و پنجه نرم می کرد به طوری که راه ادامه حیات و حفظ سهم بازار خود را در نوسازی راکتورهای هارد کارخانه پیدا کرد.

بر همین اساس طرح نوسازی راکتورهای هارد کارخانه دوده صنعتی پارس با هدف بهینه سازی تولید و افزایش رقابت پذیری با نرخ بازده داخلی ۲۸ درصدی و حجم سرمایه گذاری ۸۳ میلیارد تومانی در سال ۹۹ به اجرا درآمد.
این طرح شامل جایگزینی ۴ راکتور تولید دوده هارد با راکتور جامبو ات بود که  بهبود راندمان تولید و اصلاح ضرایب مصرف مواد اولیه را به همراه می آورد.
همچنین راه اندازی فاز ۳ موجب بهبود کیفیت، افزایش تنوع و مقدار محصول در خط تولید دوده هارد را رقم می زد.
بنابراین طرح مذکور در شدوص به اجرا درآمد و انتهای سال ۱۴۰۱ نیز به اتمام رسید.
از این رو بهره برداری از راکتور های جدید توانست اثرات خود را بر اهداف اولیه یعنی
۱-افزایش ظرفیت اسمی به ۳۵ هز ار تن
۲- کاهش قیمت تمام شده محصول
۳- تولید دوده سری ۲۰۰ نشان دهد و شرکت دوده صنعتی پارس، اسفند ۱۴۰۲ به فروش ۱۷،۴۹۴،۱۸۹ میلیون ریالی دست پیدا کرد که ۵۹ درصد از سال قبل بیشتر بود.
همچنین شدوص  از نظر مقدار فروش نیز توانست ۳۶،۸۰۰ تن انواع دوده را به فروش برساند که ۲۶ درصد بیش از سال ۱۴۰۱ به شمار می رود.
با توجه بر اینکه ۷۰ درصد محصولات این شرکت را تایرسازان خریداری می کنند و ۲۰ درصد نیز به مصرف لاستیک غیر تایر اختصاص می یابد، بنابراین بهبود راندمان تولید و کاهش نسبت تبدیل روغن (اکستراکت) به دوده  را رقم زند که این نسبت از حدود ۲ به ۱.۷۷ در سال ۱۴۰۲ رسید و در میزان خرید مشتریان و تایرسازان به وضوح دیده شد.
همچنین از نتایج  دیگر پروژه نوسازی راکتور، افزایش مقدار تولید و کاهش مصرف مواد اولیه و  در نتیجه رشد حاشیه سود  شرکت بوده به طوری که حاشیه سود ناخالص شرکت در ۳ سال اخیر از محدوده ۲۰ به ۳۱ درصد رسید.
برهمین اساس اگر نرخ تورم و هزینه دستمزد در سال جاری رشد ۳۰ درصدی را تجربه کند؛ می توان انتظار داشت که درآمد این شرکت در سال ۱۴۰۳ به میزان ۲۴۳۸ میلیارد ریال برسد.
اگر نرخ فروش هر کیلو گرم دوده نیز ۶۵ هزار تومان باشد، حاشیه سود خالص  شدوص می تواند  در سال جاری رشد ۲۶ درصدی را تجربه کند و سود هر سهم پس از کسر مالیات نیز ۱۱۱ تومان پیش بینی می شود.

کد خبر 578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha