درآمد سه ماهه نخست بریجستون ۱۰۲ درصد رشد کرد

در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۴، شرکت بریجستون با وجود فضای چالش‌برانگیزی که بر کسب‌وکارها حکم‌فرما بود، دستاوردهای مالی قابل‌توجهی را گزارش داد و توانست درآمدی حدود ۶.۶ میلیارد دلار کسب کند که نسبت به دوره مشابه سال قبل، نشان از افزایشی ۱۰۲ درصدی دارد.

به گزارش خبرنگار تایرنیوز، این رشد چشمگیر با سود عملیاتی تعدیل شده به میزان حدود ۷۶۹میلیون دلار همراه بود که خود نشان‌دهنده افزایش قابل‌توجهی نسبت به ارقام ثبت‌شده در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی است. 

عملکرد این شرکت در قاره آمریکا بسیار مطلوب بود و درآمدهای آن به بیش از ۳.۱ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش داشت.

این موفقیت منطقه‌ای در نتیجه پایداری در میزان تقاضا برای تایرهای اصلی سواری در آمریکای شمالی حاصل شد. علاوه بر این، بریجستون شاهد افزایش تقاضا برای تایرهای مسافربری با قطر بزرگ در این  منطقه بود که خود در نتیجه بازار به‌سوی وسایل نقلیه بزرگ‌تر صورت گرفت.

در بخش تایرهای جایگزین، سطح فروش تایرهای سواری در آمریکای شمالی در همان سطح سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ باقی ماند، اما تقاضا برای تایرهای سواری با قطر بزرگ همچنان درحال‌رشد بوده است. بریجستون تمرکز خود را بر تایرهای پریمیوم و گسترش فناوری ENLITEN خود قرار داده است؛ یعنی فناوری نوآورانه تایرهای سبک‌وزن که به مواد اولیه کمتری نیاز دارد و انتشار CO۲ را کاهش می‌دهد.

در بخش تایرهای رادیال کامیون و اتوبوس (TBR)، بازار آمریکای شمالی با چالش‌هایی مواجه شد. تقاضا برای تایرهای TBR در بخش تجهیزات اصلی به طور قابل‌توجهی کاهش یافت که ناشی از تأخیر در تولید توسط برخی از قطعه‌سازان و نوسان تقاضا در پی اختلال زنجیره تامین بود.

با این‌ همه، بریجستون که عمدتاً در حوزه ناوگان‌های حمل‌ونقل فعالیت دارد، توانست فروش خود را نسبت به سال گذشته به طور پیوسته گسترش دهد. در مقابل، برند فایرستون که زیرمجموعه بریجستون بوده و عمدتاً به فروشندگان لاستیک خدمات می‌دهد، به دلیل کاهش فروشندگان و چالش‌های موجود در بهینه‌سازی تعادل بین حجم و ارزش تولیدات، شاهد کاهش شدیدی در فروش خود بود. 

کد خبر 568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha