درخواست از وزارت صمت برای تعدیل قیمت تایرهای پراید و پژو/قیمت ۴۹ سایز باید کاهش یابد

در نامه اتحادیه به معاون وزیر صمت، در خواست شده دو سایز تایر پرایدی و پژویی با ۴۰ درصد افزایش قیمت و ۴۹ سایز دیگر با کاهش قیمت بین ۱۵ تا ۲۰ درصد روبرو شوند تا تعادل در بازار حاکم شود.

محمدرضا آل سارا در گفتگو با تایرنیوز با بیان این که برخی سایزهای تایر که در سبدهای فروش قرار دارد بین ۱۵ تا ۳۵ درصد با زیان روبرو است گفت: در حال حاضر دو سایز پرمصرف که اتفاقا متقاضیان غیرواقعی به آنها هجوم می برند دو سایز پرایدی هستند که باید به قیمت های واقعی برسند و این موضوع (واقعی سازی قیمت ها) در هدایت بازار به سمت ثبات اقتصادی بسیار کارساز خواهد بود و تنها نیازمند یک سیاست گذاری درست در موقع مناسب است.

رییس هیات مدیره اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و فیلتر تهران با بیان این که در نتیجه یک سیاست افزایش قیمت در مدت اخیر، اختلاف قیمت تایر پرایدی با بازار آزاد به صد هزار تومان رسیده و این امر باعث شد تا بساط فعالیت های واسطه ای در این سایزها برچیده شود، این در حالی است که تا پیش از این اختلاف قیمت کارخانه و بازار به بیش از یک میلیون تومان نیز می رسید و باعث شده بود تا تقاضای کاذب در این سایز بسیار بالا باشد.

وی با اشاره به کاهش اختلاف قیمت ها با بازار آزاد گفت:این موضوع نشان می دهد تصمیم وزارت صمت و سازمان حمایت برای افزایش قیمت تصمیمی درست بوده و توانسته روی بازار اثر درستی بر جای بگذارد.

وی با اشاره به این تجربه افزود: لذا در نامه ای که به معاونت وزارت صمت ارسال کردیم درخواست کردیم دو سایز ۱۳ و ۱۴ یعنی پراید و پژو در راستای هدف واقعی سازی قیمت ها مجوز  ۴۰ درصد افزایش قیمت را کسب کنند و در مقابل ۴۹ سایز بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش قیمت یابند، چراکه این لاستیک ها قیمت هایشان غیرواقعی بوده و باید واقعی شود.

آل سارا افزود: آن چه مشخص است قیمت تایر در کشور باید واقعی شود و منظور از واقعی شدن قیمت نیز آن است که عرضه و تقاضا بدون دخالت دولت قیمت های تعادلی و واقعی را تعیین کنند، در غیر این صورت هر قیمت دیگر که برای تایر تعیین شود آثار و نتایج سوئی بر بازار خواهد گذاشت.

کد خبر 552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha