محمدرضا آل سارا در گفتگو با تایرنیوز با بیان این که برخی سایزهای تایر که در سبدهای فروش قرار دارد بین ۱۵ تا ۳۵ درصد با زیان روبرو است گفت: در حال حاضر دو سایز پرمصرف که اتفاقا متقاضیان غیرواقعی به آنها هجوم می برند دو سایز پرایدی هستند که باید به قیمت های واقعی برسند و این موضوع (واقعی سازی قیمت ها) در هدایت بازار به سمت ثبات اقتصادی بسیار کارساز خواهد بود و تنها نیازمند یک سیاست گذاری درست در موقع مناسب است.
رییس هیات مدیره اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و فیلتر تهران با بیان این که در نتیجه یک سیاست افزایش قیمت در مدت اخیر، اختلاف قیمت تایر پرایدی با بازار آزاد به صد هزار تومان رسیده و این امر باعث شد تا بساط فعالیت های واسطه ای در این سایزها برچیده شود، این در حالی است که تا پیش از این اختلاف قیمت کارخانه و بازار به بیش از یک میلیون تومان نیز می رسید و باعث شده بود تا تقاضای کاذب در این سایز بسیار بالا باشد.
وی با اشاره به کاهش اختلاف قیمت ها با بازار آزاد گفت:این موضوع نشان می دهد تصمیم وزارت صمت و سازمان حمایت برای افزایش قیمت تصمیمی درست بوده و توانسته روی بازار اثر درستی بر جای بگذارد.
وی با اشاره به این تجربه افزود: لذا در نامه ای که به معاونت وزارت صمت ارسال کردیم درخواست کردیم دو سایز ۱۳ و ۱۴ یعنی پراید و پژو در راستای هدف واقعی سازی قیمت ها مجوز ۴۰ درصد افزایش قیمت را کسب کنند و در مقابل ۴۹ سایز بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش قیمت یابند، چراکه این لاستیک ها قیمت هایشان غیرواقعی بوده و باید واقعی شود.
آل سارا افزود: آن چه مشخص است قیمت تایر در کشور باید واقعی شود و منظور از واقعی شدن قیمت نیز آن است که عرضه و تقاضا بدون دخالت دولت قیمت های تعادلی و واقعی را تعیین کنند، در غیر این صورت هر قیمت دیگر که برای تایر تعیین شود آثار و نتایج سوئی بر بازار خواهد گذاشت.
نظر شما