استفاده از خرده لاستیک بازیافتی در تولید چمن مصنوعی/ نگران نباشید، ضرر زیست‌محیطی ندارد

آژانس‌های حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) و کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)  آمریکا تایید کردند که استفاده از خرده لاستیک بازیافت‌شده از تایر خودروها در چمن‌های مصنوعی ایمن است.

به گزارش خبرنگار تایرنیوز،آژانس‌های حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) و کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)  آمریکا تایید کردند که استفاده از خرده لاستیک بازیافت‌شده از تایر خودروها در چمن‌های مصنوعی ایمن است. تحقیقات درباره ایمنی استفاده از خرده لاستیک‌ها به عنوان پرکننده در چمن‌های مصنوعی از ۲۰۱۶ آغاز شده و این نتیجه‌گیری یکی از تازه‌ترین پیشرفت‌ها در این تحقیقات بود.

این مطالعه نشان داد بازیکنانی که در چمن مصنوعی بازی می‌کنند، در معرض برخی از مواد شیمیایی مانند پیرن و سرب قرار دارند، اما میزان آن مشابه یا پایین‌تر از چیزی است که به طور کلی در محیط زیست معمولی افراد یافت می‌شود؛ این یعنی ورزشکارانی که در چمن مصنوعی بازی می‌کنند، در مقایسه با بازیکنانی که روی چمن طبیعی ورزش می‌کنند، در معرض خطر بیشتری قرار ندارند.

نمایندگان صنایع بازیافت تایر و چمن مصنوعی از تحقیقات کامل EPA و CDC در این مورد تجلیل کرده و خاطرنشان کردند که نتیجه این تحقیق شواهد موجود در مورد مزایای ایمنی و زیست‌محیطی استفاده از لاستیک‌های بازیافتی در چمن مصنوعی را تایید کرده است.

یافته‌ها نشان می‌دهند که بازی در زمین‌های چمن مصنوعی که لاستیک خردشده در آن‌ها استفاده شده خطری را متوجه ورزشکاران نمی‌کند. این مطالعه به خودی خود ارزیابی نهایی این مسئله نیست، اما به افزایش درک انسان‌ها از میزان خطر مواد شیمیایی درزمین‌های چمن مصنوعی کمک کرده و می‌تواند در ارزیابی‌های ایمنی آتی استفاده شود.

به طور کلی، دو نهاد «شورای چمن مصنوعی» و «ائتلاف لاستیک بازیافتی» نسبت به ایمنی زمین‌های چمن مصنوعی ابراز اطمینان کرده و تاکید می‌کنند که این زمین‌ها به اندازه زمین‌های چمن طبیعی ایمن و بی‌خطر هستند.

خرده لاستیک یکی از رایج‌ترین مواد پرکننده در چمن مصنوعی است که از خردکردن لاستیک‌های خودرو به قطعات بسیار کوچک به دست می‌آید.

چندین سال است که این لاستیک‌ها به عنوان پرکننده در چمن مصنوعی و زمین بازی کودکان به جای ماسه و سنگ استفاده می‌شوند، زیرا نسبت به سنگ یا ماسه نرم‌تر و ایمن‌تر هستند.

کد خبر 551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 0
    معمولا هرپدیده ای که تازه به میدان می آید ، مورد شک وتردید و بعضا سوء استفاده قرار می گیرد. کار رسانه آگاهی بخشی ودوری از شایعات و جلوگیری از خرافات است