حاضریم به قیمت واقعی بخریم ولی نیست!

بررسی میدانی بازار تایر نشان می دهد صف های شلوغ تایر دولتی از یک سو و قیمت های چندنرخی از سوی دیگر خریداران برخی سایزهای تایر را کلافه کرده است.

به گزارش تایرنیوز قیمت گذاری دولتی در صنعت تایر باعث شده در کنار تولیدکنندگان این صنعت صدای مصرف کنندگان آن نیز درآید؛ بطوریکه بسیاری از مصرف کنندگان عادی می گویند حاضرند تایر را به قیمت بالاتر خریداری کنند، به شرطیکه در بازار موجود باشد.

یک راننده خودروی پراید در گفتگو با تایرنیوز با بیان این که راننده تاکسی های اینترنتی است می گوید موسسه تاکسی اینترنتی وی به دلیل مستهلک شدن تایر مصرفی، پروفایل او را مسدود کرده و از سوی دیگر به هر طرفی که می رود تایر مورد نیاز برای خودروی خود را نمی یابد و در وضعیت نابسامانی قرار گرفته است.

او با انتقاد از قیمت گذاری تایر می گوید در کشور حتی مرغ و گوشت تابع قیمت های دستوری و دولتی است و این امر باعث شده امروز شاهد کمبود همه چیز باشیم. وی با اشاره به کمبود تایر سایز 13 در کشور گفت: بخش زیادی از خودروهای کشور مصرف کننده این سایز تایر هستند و وقتی به بازار مراجعه می کنیم قیمت یک جفت تایر وارداتی از این سایز از 6 میلیون تومان نیز عبور می کند و چطور از یک راننده که قادر به تامین نیاز روزانه خود نیست انتظار می رود چنین مبلغی برای تایر بپردازد.

یک مصرف کننده دیگر تایر نیز با اشاره به این که تا به حال چند بار به سامانه ثبت نام تایر مراجعه کرده گفت: سامانه بارها قطع شده و من که یک کارمند هستم برای خرید یک جفت لاستیک دولتی چند روز از کار و زندگی افتاده ام.

یک متقاضی دیگر نیز با اشاره به شلوغی صف های تایر دولتی گفت: خرید تایر دولتی در شان مردم ایران نیست اما متاسفانه واردکنندگان و محتکران بلایی به سر بازار آورده اند که راه دیگری برای مصرف کننده باقی نمانده است. به گفته وی چرا دولت با محتکران برخورد نمی کند و تایرهای کشف و ضبط شده بین مردم توزیع نمی شود؟

به عقیده یکی دیگر از متقاضیان خرید تایر، خرید تایر دولتی بهانه ای دست دولت داده تا از تنظیم بازار تایر به صورت منطقی فرار کند. وی می گوید ما حاضریم تایر را به قیمت آزاد خریداری کنیم به شرطیکه در بازار موجود باشد. به گفته او حتی تایر دولتی نیز وجود ندارد و فروشندگان به بهانه این که تایر دولتی نداریم تایرهای خود را انبار می کنند و همه این مسایل بخاطر چند قیمتی بودن تایر در بازار است.

کد خبر 544

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    2 0
    مدتهاست تایر خودروی من پوسیده شده و جان خودم و خانواده ام در خطر است اما گویا برای کسی اهمیت ندارد
  • محمدرضا صبایی IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    0 1
    اگر دولت وظیفه قیمت گذاری را بر دوش تولیدکننده می گذاشت کار به اینجا نمی رسید.