در آزمایشگاه شرکت کنتیننتال چه می‌گذرد؟

شرکت تایرسازی «کنتیننتال» یکی از بازیگران پیشرو در صنعت خودرو است که با انجام بیش از یک میلیون آزمایش در مرکز تست ترمز تایر کاملاً خودکار خود (به‌اختصار AIBA) به نقطه عطف مهمی در حیات حرفه‌ای خود رسید.

به گزارش خبرنگار تایرنیوز، مرکز AIBA که در ۲۰۱۲ در هانوفر آلمان افتتاح شد، به دلیل توانایی منحصربه‌ فرد خود در انجام تست‌های دقیق و تکرارپذیر بر روی تایر خودروها در سطح جهان شناخته شده است؛آزمایش‌هایی که تحت شرایط کنترل‌شده و در شرایط آب‌وهوایی شبیه‌سازی‌شده مختلف انجام می‌شوند.
کنتیننتال در این تاسیسات آزمایش‌ها را بدون سرنشین انجام می‌دهد و به دلیل استفاده از ریل‌های کشنده الکترومغناطیسی، مسافت طی‌شده برای سرعت‌گرفتن ماشین را کاهش می‌دهد. در کنتیننتال خودروها تنها با طی‌کردن مسافت ۷۵ متر، به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رسند و خودروها در این مسیر نیازی به مصرف بنزین ندارند.
شایان‌ذکر است که این مرکز از زمان آغاز به کار خود بیش از ۱۳۰ هزار حلقه لاستیک را از طریق این فرایندها آزمایش کرده است.
در دیگر روش‌های مرسوم برای آزمایش تایر و سیستم ترمز خودروها، خودرو باید با مصرف سوخت به سرعت مناسب برسد، اما کنتیننتال با افتتاح این مرکز توانسته در این سال‌ها از مصرف ۱۶ هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت و تولید حدود ۴۰ تن گاز دی‌اکسیدکربن جلوگیری کند. این مسئله موجب شده تا مرکز AIBA به یکی از مراکز آزمایشگاهی
دوستدار محیط‌زیست در صنعت خودروسازی بدل شود.
این شرکت به سرمایه‌گذاری و تحقیق درباره در فناوری‌ها، مواد اولیه و فرایندهای جدید برای ساخت لاستیک‌ها با مصرف انرژی کمینه و سازگاری بیشینه با محیط‌زیست ادامه می‌دهد و قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ میزان انتشار کربن خود را به صفر برساند. 
کد خبر 475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha