حضور بی رقیب محصولات یزدتایر در قلب روسیه/ در اروپا هم محصولات خود را می فروشیم

معاون فناوری و توسعه مجتمع صنایع لاستیک یزد گفت: در حال حاضر گروه خودرویی سایپا، برخی تایرهای یزد تایر را به کشور روسیه صادر می کند.

جلال مجری در گفتگو با خبرنگار تایر نیوز، با اشاره به این نکته که در حال حاضر گروه خودرویی سایپا، برخی تایرهای یزدتایر را به کشور روسیه صادر می کند، گفت: تنها شرکتی که برای محصولات تولیدی خود گواهی E-MARK را دریافت کرده یزدتایر است و در حال حاضر شرط صادرات تایر ایرانی به اروپا داشتن این نشان استاندارد می باشد.

به گفته وی، از آنجا که کشورهای دیگر این گواهی را در اختیار ندارند، لذا فرصتی پیش آمده و موافقت خریدار روسی اخذ و گواهی E-MARK توسط خریدار رویت شده و بزودی قرارداد صادرات تایرهای مجتمع صنایع لاستیک یزد به بازار روسیه منعقد خواهد شد.

معاون یزدتایر ادامه داد: واحد صادرات مجتمع صنایع لاستیک یزد با تحلیل بازارهای مختلف تلاش کرده تا محصولات خود را در بازارهای جدید مانند اروپا به فروش برساند؛ البته به دلیل ممنوعیت های صادراتی که سال های گذشته برای محصول تایر اعمال شده است بسیاری از بازارها از دست رفتند و خریداران با شرکت های دیگر از کشورهای دیگر مذاکره کرده و قرارداد بسته اند، با این حال در یک سال گذشته تلاش کرده ایم تا با ارایه خدمات کیفی، قیمتی، مجوزهای فنی مناسب و گواهینامه های معتبر مزیت های رقابتی را برای صادرات مجدد به این کشورها ایجاد کنیم.

به گفته وی، تحریم ها مشکلات مالی زیادی را ایجاد کرده اند و به خصوص موضوع نقل و انتقال مالی شرکت های صادرکننده سخت شده و دولت هم حمایتی از شرکت های تایرساز نمی کند و این در حالی است که انتظار داریم در شرایط کنونی برای ورود مجدد به بازارهای جهانی از حمایت های دولتی بهره مند شویم.

کد خبر 464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha