کنتیننتال مرکز توسعه و تحقیقات فناوری روکش مجدد را تاسیس کرد

شرکت تایرسازی «کنتیننتال» در ماه میلادی گذشته، تازه‌ترین گام خود را در مسیر بهبود فناوری روکش مجدد برداشت و مرکز توسعه و تحقیقات این فناوری را در کارولینای جنوبی تأسیس کرد.

به گزارش خبرنگار تایر نیوز به نقل از تایر بیزنس،فناوری روکش مجدد (retreading) یا اصطلاحاً قالب‌گیری مجدد در واقع فرایند بازیافت لاستیک‌های فرسوده‌ای است که از ساختار محکم و سالمی برخوردار هستند.

در این فرایند، آج کهنه تایرها با آج تازه جایگزین شده و لاستیک‌ها پس از بسته‌بندی، روانه بازار می‌شوند.

معمولاً از تایرهای روکش‌شده برای خودروهای سواری استفاده نمی‌شود و این تایرها بیشتر در ماشین‌های سنگین یا ماشین‌آلات کشاورزی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

این آزمایشگاه جدید با هدف ایجاد روش‌های جدید و بهبودیافته قالب‌گیری ایجاد شده تا کارخانه‌های تایرسازی با بهره‌گیری از این فرایندها عملکرد بهتری در این حوزه داشته باشند. این آزمایشگاه همچنین مکانی است برای آموزش مجازی و حضوری و همچنین به‌روز نگه‌داشتن شرکای کنتیننتال در حوزه روکش مجدد تایرها.

یک مقام ارشد کنتیننتال با اشاره به اینکه این شرکت بزرگ ورود دیرهنگامی به بازار روکش مجدد داشته، گفت: «ما اکنون متوجه شده‌ایم که برای داشتن نقشی پررنگ در بازار آمریکا، باید در بخش روکش مجدد حرفی برای گفتن داشته باشیم.» 

او گفت این شرکت قصد دارد به کمک آزمایشگاهی که به‌تازگی تأسیس کرده، روش‌های مرسوم در این فناوری را بهبود بخشیده، کیفیت محصولات را افزایش داده و سرعت تولید را بیشتر کند.

این شرکت همچنین قصد دارد در این مسیر از داده‌های حاصل از فناوری‌های دیجیتال موجود در تایرها استفاده کند، از جمله فناوری سنجش فشار باد لاستیک که به‌صورت آنلاین به دفاتر کنتیننتال مخابره خواهد شد.

کد خبر 444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha