اثر مثبت افزایش قیمت تایر روی سهام شرکت های لاستیک ساز

به دنبال رشد ۲۰ درصدی قیمت تایر با موافقت وزیر صمت قیمت انواع تایرهای رادیال تولید شرکت های داخلی با افزایش قیمت روبرو شده است. این خبر باعث شد تا قیمت سهام شرکت های تایرساز که تا پیش از آن و از اسفند ماه روند کاهشی را در پیش گرفته بود با افزایش روبرو شود.

به گزارش خبرنگار تایرنیوز بر اساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر و با موافقت های وزیر صمت، نرخ فروش تایرهای رادیال سواری بطور میانگین از تاریخ ۵ اردیبهشت به میزان ۲۰ درصد افزایش یافته است. فعالان این صنعت معتقدند دولت باید لااقل با افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی قیمت تایرهای ایرانی موافقت می کرد، اما در گام اول این رقم نیز قابل قبول است.

پیش از این شنیده ها حکایت از آن داشت که قیمت تایر از ابتدای سال آزاد خواهد شد، اما به نظر می رسد وزیر صمت برای دومین بار زیر حرفش زده است.

نگاهی به وضعیت سهام شرکت های تایرساز نشان می دهد ارزش سهام این شرکت ها از روز پنجم اردیبهشت بار دیگر به آرامی روند افزایشی به خود گرفته و امروز نهم اردیبهشت تا این لحظه با رشد قیمتی مناسب در حال معامله است.

بر اساس گزارش تایرنیوز سهام پارتا در حال حاضر در قیمت ۶۵۸۰ ریال در حال معامله است که نسبت به دیروز با رشد قیمتی روبرو شده است. همچنین ارزش پتایر، پکویر با افزایش روبرو شده است.

در این بین شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد نیز در سامانه کدال بورس اعلام کرده بر اساس مجوزهای اخذ شده تصمیمات قانونی انجمن صنعت تایر فروش تایرهای رادیال را با ۲۰ درصد افزایش قیمت روبرو کرده است.

# اخبار_بورس

#بورس
#صنایع _لاستیک_ یزد

کد خبر 440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha