چگونه تایرسازان بورسی، سودسازی می کنند؟

افزایش تناژ تولید، انتقال کارخانه، تغییر سبد گردان، تجدید ارزیابی دارایی ها، تولید نسل جدید محصولات برخی از طرح های توسعه ای تایرسازان بورسی برای سال ۱۴۰۳ به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار بورس تایرنیوز، تمامی شرکت های تولید کننده لاستیک و تایر با اجرای برخی طرح های توسعه ای در سال ۱۴۰۲ توانستند؛ رشد فروش این صنعت را از نظر مبلغی به ۱۱ درصد برسانند به طوری که بورسی های تایرساز بیشترین سهم را در این رشد ایفا کرده و برای سال جاری نیز تدام رشد را با تکیه بر طرح های جدید خواهان هستند به طوری که هر سهم پکرمان در ۲۶ فروردین سال جاری، ارزشی معادل ۱۹.۷۱۰ ریال داشت.

سرمایه این شرکت هم اکنون ۵.۰۵۳.۰۰۰ میلیون ریال است که با توجه به پیش بینی نرخ تورم ۳۵ درصدی سال جاری، این مجتمع تولیدی به منظور رشد درآمد خود، افزایش میزان تولید بارز کردستان و لاستیک سیرجان را در دستور کار خود قرار داده است.

پسهند نیز طی آخرین روز معاملاتی خود در ماه فروردین، ۶۵.۶۲۰ ریال ارزش داشت و سرمایه آن نیز ۳۵۰.۰۰۰ میلیون ریال است. افزایش تناژ تولید تسمه نقاله سیمی، برنامه توسعه ای ۱۴۰۳ پسهند بوده به طوری که تناژ فروش تسمه نقاله این شرکت نیز۴۴۰۰ تن برآورد می شود.

پتایر به عنوان یکی از شرکت های اثرگذار بر صنعت تایر سازی، پایان فروردین ماه به ارزش ۱.۹۸۲ ریال در بازار سرمایه مورد معامله قرار گرفت و سرمایه فعلی آن نیز ۱۴.۰۴۰.۰۰۰ میلیون ریال به شمار می رود.

پتایر خواهان بوده تا از انتقال کارخانه به سمنان و افزایش ظرفیت فاز افول، افزایش درامد کسب کند. هر سهم پاسا نیز در ۲۶ فروردین ارزشی معادل ۱۵.۶۴۰ ریال داشت و سرمایه فعلی این شرکت نیز ۱.۹۰۰.۰۰۰ میلیون ریال شده است.

پاسا طرح توسعه افزایش ظرفت تولید تایرهای نسل دوم را برای سال جاری مد نظر دارد که بتواند درآمد خود را با سود روبه رو سازد. پیزد در اولین ماه از سال جاری با استقبال فعالان بازار سرمایه روبه رو شد و در پایان فرودین هر سهم این شرکت ارزشی معادل ۳.۷۸۳ ریال داشت .

سرمایه کنونی پیزد ۷.۸۹۵.۰۰۰ میلیون ریال به شمار می رود. این مجتمع تولیدی خواهان است، درآمد خود را از افزایش ظرفیت ۲۰ درصدی ارتقاء دهد. هر چند پکویر از نظر ارزشمندی سرمایه دومین شرکت بورسی صنعت لاستیک به شمار می رود اما در پایان فروردین قیمتی معادل ۵.۲۱۰ ریال داشت.

سرمایه پکویر هم اکنون ۹.۷۸۰.۰۰۰ میلیون ریال است و خواهان بوده تا ظرفیت تولید خود را ۵۰ درصد افزایش دهد. بر همین اساس و با توجه به طرح توسعه ای پکویر، تناژ فروش آن تا پایان سال مالی (۳۰ آذر ماه)، به میزان ۴۰ هزار تن قابل پیش بینی خواهد بود.

#اخبار بورس
# بورس

کد خبر 413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha