تلخ و شیرین عیدانه «پتایر»/ سهم یک درصد منفی و تولید ۱۲ درصد افت کرد

ایران تایر در فروردین ماه رشد ۲.۵ درصدی را تجربه کرد اما سهم آن، یک درصد منفی و تولید آن نیز، افت ۱۲ درصدی را نسبت به اسفند ماه تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار بورس تایرنیوز، بر اساس آخرین گزارش از صورت های مالی منتشر شده ایران تایر بر روی کدال، پتایر در یک ماهه منتهی به فروردین سال جاری معادل ۲۷۸ میلیارد تومان فروش داشت که این میزان فروش نسبت به ماه قبل (اسفند ۱۴۰۲ )، معادل ۲ و نیم درصد رشد را نشان می دهد.

این میزان فروش نسبت به مدت مشابه و میانگین سال ۱۴۰۲ با رشد حدود ۵۸ درصدی و ۴ درصدی همراه بوده است. البته میزان کل تولیدات پتایر در فروردین نسبت به اسفند ۱۲ درصد کاهش داشت و به ۲.۱۳۷ تن رسید.

از سویی دیگر مقدار فروش ایران تایر در فرودین ماه نیز کاهش یک درصدی نسبت به ماه قبل (۲.۱۷۵ تن) را تجربه کرد. یادآور می شود؛ قیمت فروش تایر رادیال در فرودین نسبت به ماه قبل تغییری نداشته و ۱۱۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم معامله می شود.

اما قیمت تایر بایاس رشد ۶ درصدی نسبت به اسفند ماه بالغ بر ۱۶۴ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم داشت. بنابراین میانگین نرخ تایر رادیال و بایاس در سال ۱۴۰۲ به ترتیب حدود ۱۰۰ و ۱۳۳ هزار تومان/کیلوگرم بوده که این میزان رشد فروش را برای پتایر به همراه آورده است.

این تغییرات میزان فروش و تولید بر معاملات سهم پتایر اثرگذاری داشته به طوری که آخرین قیمت سهم ۲۳۰ تومان بوده و بازدهی یک ماه اخیر سهم منفی یک درصد به شمار می رود.

کد خبر 411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha