تاثیر مثبت پکرمان بر بازدهی شاخص بارز

گروه لاستیک با ۷۷ درصد بازدهی، رتبه دوم سودآوری بازارسرمایه را کسب کرد و پکرمان نیز با سهم ۴۱ درصدی معاملات بیشترین اثرگذاری مثبت را در میان این گروه بر شاخص به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار بورس تایر نیوز،گروه صنعتی بارز (پکرمان) جزو شرکت های بزرگ بازار سرمایه به شمار می رود به طوری که سال گذشته از لحاظ ارزش در رتبه یک گروه مربوطه و جایگاه ۱۳۸ کل بازار قرار گرفت. یادآور می شود، پکرمان در سال ۱۴۰۱ نیز بر بازدهی شاخص اثر مثبت داشته و سودآوری ۳۹ درصدی را برای سهامداران خود به همراه آورد.

این میزان بازدهی نماد نیز در سال گذشته به ۴۱ درصد رسید و بیشترین حجم معاملات گروه لاستیک را به خود اختصاص داد که معادل ۱۰۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود. قابل ذکر است؛ گروه صنعتی بارز برای افزایش حجم تولیدات و میزان درآمد خود طرح هایی را تدوین کرده که مهمترین آنها ساخت بارز کردستان به شمار می رود.

این طرح تا پایان سال ۱۴۰۲ معادل ۱۵ درصد پیشرفت داشته و هزینه آن نیز ۷.۲ همت برآورد می شود که ۱۳۵ میلیون یورو و بقیه آن به صورت ریالی است. همچنین زمان تکمیل این طرح نیز سال ۱۴۰۶ خواهد بود. از سویی دیگر و هم اکنون (ابتدای اردیبهشت ماه)، پکرمان با سرمایه ثبت شده ۲,۵۲۶,۵۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۱ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ مبلغ ۱۰۰,۹۶۴,۰۷۱ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد رشد را نشان می دهد.

کد خبر 399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha