نسل جدید تایرهای تمام‌فصل شرکت تایرسازی «دانلوپ» (Dunlop)

تازه‌ترین نسل از تایرهای تمام‌فصل خود را با عنوان «Dunlop All Season ۲» عرضه کرد. این مجموعه به طور خاص بخش ارزش بازار تایرهای تمام‌فصل را هدف قرار می‌دهد؛ بخشی که به تخمین داده‌های «گودیر» (Goodyear) قرار است در پنج سال آینده سالانه بین ۲ تا ۳ درصد رشد داشته باشد.

به گزارش خبرنگار تایرنیوز، این سری جدید تایرها به نحوی طراحی شده‌اند که برای مجموعه گسترده‌ای از خودروها مناسب باشند؛ از جمله خودروهای شاسی‌بلند و خودروهای شهری پرطرفدار. عرضه این تایرها از ماه فوریه آغاز شده و در سایزهای رینگ ۱۴ تا ۱۹ اینچی موجود هستند. تایر All Season ۲ در یک دوره ۱۸ماهه تحقیقات و آزمایش‌ گسترده‌ را پشت سر گذاشته است.

فرایند تحقیق و توسعه این تایرها در این بازه زمانی در مجموع به بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ ساعت می‌رسد که شامل آزمایش‌های جاده‌ای و همچنین آزمایش‌های شبیه‌سازی‌شده بوده است.

از ویژگی‌های برجسته در طراحی این تایرها می‌توان به تیغه‌های سه‌بعدی اشاره کرد که به افزایش سختی لاستیک کمک می‌کند. این لاستیک‌ها همچنین با لبه‌های تیز خود عملکرد خوبی در مسیرهای برفی داشته و در نتیجه ترمزدانلوپ معرفی شدگیری خودرو را در شرایط مختلف آب‌وهوایی بهبود می‌بخشند.

علاوه بر این، تنه این تایرها به شکلی بهینه طراحی شده تا پایداری و فرمان‌پذیری خودرو هم در جاده‌های خیس و هم در جاده‌های خشک، افزایش یابد. همچنین تماسگاه لاستیک (یا به اصلاح contact patch) نیز بهینه‌سازی شده تا با تقسیم یکنواخت فشار، ماندگاری آج لاستیک افزایش یابد. «سونیا لنویو»، مدیر بازاریابی دانلوپ در اروپا دراین‌باره گفت: «دانلوپ در بخش ارزش بازار یک برند قدرتمند است.

ما بسیار هیجان‌زده هستیم که این نسل جدید تایرها را ارائه کنیم، نسلی که یک گام بزرگ در بخش تایرهای تمام‌فصل محسوب می‌شود.» او در ادامه با اشاره به صرف هزاران ساعت در فرایند تحقیق و توسعه این نسل از تایرها، با استفاده از فناوری‌های روز دنیا، گفت این تایرها برای میلیون‌ها راننده در سرتاسر اروپا ایده‌آل هستند؛ رانندگانی که می‌خواهند برای رانندگی در انواع شرایط آب‌وهوایی در طول سال آماده باشند.

کد خبر 394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha